Kontakt os






 

Internettet stjæler tv-seere
Tirsdag 1. juni 2004
Af Karsten Jensen
 
En ny britisk undersøgelse viser, at bredbåndsforbindelser til internettet nedsætter tv-forbruget i husstanden. Til gengæld går det ikke ud over hverken avis- eller radioforbruget, der er uændret.
Strategy Analytics, der står bag undersøgelsen peger på, at tv stationerne fremover bliver nødt til at taget internettet mere alvorligt og bruge det til at nå sit publikum og målgruppe. Ifølge firmaet skal tv stationerne lave interaktive tv-programmer på nettet skriver computermagasinet Electric News ifølge The Register. Denne tese hænger fint sammen med andre undersøgelser, der peger på, at internetbrugerne kræver interaktion på hjemmesider, hvis de skal benyttes i stor stil.

De danske tv stationer har forsømt at lave interaktive tv-programmer. Måske lige med undtagelse af TV Danmark, der med BigBrother programmet gav mulighed for – mod betaling – at sammensætte sin egen udsendelse. Til gengæld har TV 2 været gode til at søsætte nye initiativer for at få brugere ind på deres hjemmeside. DR har også været dygtige til at tiltrække nettes brugere med dets store portal, men har ikke som tv2.dk lanceret samme mængde af interaktive tilbud.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002