Kontakt os






 

Discovery Channel havde i går, søndag, sin bedste dag nogensinde
Mandag 20. februar 2006
Af Karsten Jensen
 
I går, søndag, havde Discovery-kanalen sin bedste dag nogensinde i kernemålgruppen mænd 25-39 år, idet 7,1 pct af seningen foregik på Discovery. På trods af bl.a. konkurrencen fra Vinter-OL, nåede seningen for første gang over 7 pct. på en hel dag. Det gjorde dermed Discovery Channel til den 5. største tv-kanal i går efter TV 2, DR1, Zulu og TV3. SBS (TvDanmark + Kanal 5) nåede samlet set en andel på 6,7 pct. i kernemålgruppen, viser tal fra TNS Gallup TV-Meter.
Også i Discoverys sekundære målgruppe, personer 20-49 år, klarede man sig flot med 3,8 pct. af seningen, hvilket gør kanalen større end både DR2, TV3+ og Kanal 5. De 3,8 pct. udgør faktisk også den bedste søndag nogensinde for Discovery i Danmark.

Isoleret set klarede afsnittet i serien ’Amerikansk Chopper’, der blev vist i den bedste sendetid kl. 20-21, sig med en rating på 2,1 pct., svarende til en 5 pct. andel i kernemålgruppen mænd 25-39 år. Discovery var i dette tidsrum, der normalt har tilhøret ’Krøniken’, større end både
TV Danmark, Kanal 5 og Zulu.

Gårsdagens tal er den foreløbige kulmination på et stærkt 4. kvartal 2005, og et endnu stærkere 1. kvartal 2006 indtil nu.

1. kvartal 2006 ligger indtil videre på 3,5 pct., hvilket er en markant forbedring af Discoverys hidtidige rekord på 3,0 pct., og en fremgang på hele 45 pct. i forhold til samme periode sidste år, viser TNS Gallup TV-Meter.

Jan W. Andreassen, adm. direktør og country manager for Discovery i Norden, siger:
”Vi har aldrig haft så gode seertal som nu. Det er endnu engang et klart bevis for, at vi er lykkedes med vores markedsstrategi, hvor vi har investeret kraftigt både programmæssigt og personalemæssigt på kontoret i København.

I løbet af det seneste år har vi udvidet kontoret med nøglepersonale med fokus på program, promotion og research, og det begynder vi nu at høste udbytte af. Vi glæder os over den positive udvikling, som vi ser i øjeblikket, og som i den grad indfrier vores forventninger. Vi forventer, at den positive trend fortsætter, og i løbet af foråret vil seerne opleve, at vi har investeret i mange nye programmer og serier i 2006.”


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002