Kontakt os






 

TV 2 Charlie og DR2 stærke varemærker
Mandag 5. december 2005
Af Karsten Jensen
 
TV 2 Charlie og DR2 overrasker i den nyeste mærkevareanalyse BrandAsset Valuator 2005 (BAV), hvor forbrugerne giver karakterer til bl.a. medier.
På trods af sin korte levetid er TV 2 Charlie fint vurderet på vitalitet - faktisk så højt, at kanalen er højere vurderet end både DR generelt, DR1, TV Danmark, TV3+ og Kanal 5.

Karakteren på vitalitet er sammensat af karakterer for særpræg og relevans, hvor TV 2 Charlie altså scorer gode karakterer trods sin unge alder. Derimod er TV 2 Charlie lavt vurderet på styrke.

Årets to mest fremgangsrige kanaler målt på seertal, DR2 og TV 2 Zulu, er i den seneste mærkevareanalyse BrandAsset Valuator 2005 netop de to kanaler, som viser størst fremgang, og som har udviklet sig til endnu stærkere powerbrands.

DR1 får fremgang i vitalitet og tilbagegang i styrke. TV 2 har tilbagegang i vitalitet, men fastholder sin styrke, og TV 2 er dermed for første gang i flere år vurderet højere på styrke end DR1, oplyser TV 2 | Medienyt.



Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002