Kontakt os






 

Danskerne mere glade for tv-reklamer
Onsdag 10. marts 2010
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Selvom de kommercielle tv-stationer tabte over en femtedel af annoncekronerne i 2009 og har fået en svær start på 2010, så kan branchen nu glæde sig over en rekord-høj tv-seening og en undersøgelse, der viser at færre zapper væk under reklameblokkene.
Antallet af danskere, der zapper væk når der sendes tv-reklamer falder. Ved udgangen af 2008 zappede 64 pct. væk i reklameblokkene. I slutningen af 2009 var den andel faldet til 57 pct. Det viser nye tal fra Greens Analyseinstitut.

TV2s Flemming Rasmussen siger til dagbladet Børsen i dag, at selve tv-mediets natur spiller ind: "Tv er et ekstremt kraftfuldt medie, så afbrydelserne bliver meget mærkbare. Bagsiden af at være et så effektfuldt medie er, at afbrydelserne aldrig bliver så naturlige som tilfældet kan være i andre medier."

Desuden er reklamebureauerne ganske simpelt blevet dygtigere til at lave tv-reklamer.

Men der er grænser for optimismen, konstaterer Børsen. Første kvartal i år ser ud til at lande på minus 10 procent, mens året som helhed sandsynligvis falder med 5-7 procent.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002