Kontakt os






 

Danskerne foretrækker nyheder på tv
Tirsdag 7. april 2009
Af Stig Hartvig Nielsen
 
En ny undersøgelse viser, at tv er danskernes foretrukne nyhedsmedie. På 2. pladsen kommer aviserne, og på 3. pladsen kommer internettet.
En stikprøveundersøgelse gennemført af PB Marketing for Samurai PR - blandt 211 danskere - viser iflg. Markedsforing.dk, at 40 procent har tv som primære nyhedskilde, en tredjedel har aviserne, mens 28 procent foretrækker internettet.

"Vores undersøgelse bærer præg af, at vi, der er opvokset med en god morgenavis, har svært ved blot at lade internettet dække vores nyhedsbehov. Det handler meget om indgroede vaner, men i den grad også om, at internetmedierne endnu har en bid vej før de bliver dominerende," siger ejer og grundlægger af den danske del af Samurai PR, Uffe Erup Larsen.

Når det gælder troværdighed, indtager de ellers hårdt pressede dagblade en 1. plads - lige netop foran tv. Internettet kommer derimod langt bagefter.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002