Kontakt os






 

Boxer i fortsat fremgang
Onsdag 15. august 2012
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Ved udgangen af 1. halvår 2012 nåede Boxer TV op på 360.000 kunder. Dermed er Boxer vokset med 250 pct. på ni måneder, og selskabet nærmer sig pladsen som Danmarks næststørste tv-distributør.

Det var først og fremmest TV 2’s overgang til betalingskanal i januar 2012, der for alvor betød en massiv fremgang for Boxer TV, der ellers oplevede en noget ’tung’ start sidste år.

”Vi tog omkring 90 pct. af dem, der konverterede til betalings-tv,” siger adm. direktør for Boxer TV, Steen Ulf Jensen til dagbladet Børsen i dag, og konstaterer, at ”der er sket et meget stort ryk fra 100.000 kunder ved udgangen af september 2011”. Nok så vigtigt har Boxer samtidigt haft, hvad der beskrives som en ”fornuftig succes” med at sælge flere kanaler end TV 2’s hovedkanal til de mange nye kunder.

Alligevel har Boxer mange kunder, som kun vil have TV2 's hovedkanal, og det vil vare rigtig mange år, før den type kunde har tjent sig hjem.

Børsen skriver, at Boxers svenske ejere – Teracom – har pumpet mere end 500 mio. kr. i selskabet, hvilket svarer til omkring 1.500 kr. pr. kunde. Og det vil tage lang tid, før Boxer har tjent pengene hjem igen – især fra de kunder, der kun abonnerer på TV 2.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002