Kontakt os






 

DRs kommunikationsdirektør skifter job
Fredag 22. januar 2010
Af Karsten Jensen
 
Efter næsten tre år som kommunikationsdirektør i DR har Henriette Rald sagt sin stilling op til fordel for et job som direktør i fagforeningen DJØF med ansvar for kommunikation, markedsføring, vækst og hvervning. Thomas Hertz, som i dag er markedsføringsdirektør i DR, får fremover også ansvaret for DRs kommunikation og bliver udnævnt til kommunikations- og markedsføringsdirektør.
"Jeg har været sindssyg glad for min tid i DR og vil komme til at savne det meget. Det er dog et stort plus, at alle DRs skønne kanaler stadig vil være der hver eneste dag året rundt, uanset hvor jeg arbejder," siger Henriette Rald og begrunder skiftet således:

"Det nye job i DJØF matcher på alle måder mine professionelle ambitioner. Jeg kommer til at arbejde målrettet med strategisk kommunikation på tværs af markedsføring, HR, medlemsservice og politisk interessevaretagelse."


Henriette Rald har lagt mange kræfter i at samarbejde på tværs af DRs organisation. I sin tid i DR har hun især haft fokus på at professionalisere DRs pressehåndtering, senest med lancering af en ny, personaliseret presseportal for de mange journalister, som hver dag dækker DR.

Thomas Hertz begyndte i 2002 som markedsføringschef i DR og blev i 2008 udnævnt til markedsføringsdirektør. Indtil han fik ansvaret for markedsføring i DR var det dog kommunikation og pr, Thomas Hertz arbejdede mest med. Thomas Hertz er uddannet cand. comm. fra 1991 og arbejdet med kommunikation i Miljø- og Energiministeriet, været konsulent i pr- og kommunikationsbureauet Burson & Marsteller og direktør for kommunikation og web i Bysted.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002