Kontakt os






 

TV 2 vinder OL
Onsdag 25. august 2004
Af Karsten Jensen
 
Når danskerne ser OL fra Grækenland bruger de 53 pct. af OL-tiden sammen med TV 2, hvilket svarer til 312 minutters forbrug. DR har i gennemsnit tiltrukket 197 minutter af seernes gunst.
Det er Morgenavisen Jyllands-Posten, der har kigget nærmere på OL-seervanerne fra den 13. august til og med søndag aften. Seervanerne afslører også, at søsterkanalerne DR 2 og TV 2 Zulu ikke er i stand til at tiltrække seere i væsentlig grad. DR 2 står ifølge avisen for 8 pct. (49 minutter) mens TV 2 Zulu kun har kunnet tiltrække seerne i en halv time.

”Vi opfatter klart vores investering i OL som en succes. På denne tid af året plejer TV-seningen i gennemsnit at være 15-16 timer om ugen på alle kanaler, så det er ganske markant, at seerne har brugt 10 timer alene på OL. I sidste uge så danskerne i gennemsnit TV i 19 timer, altså tre-fire timer mere, end hvad der er normalt på denne årstid. Det viser, at OL kan flytte seere og styrker de kanaler, som har OL på programmet,” siger Michael Hansen fra TV 2 til Jyllands-Posten.

DR og TV 2 betaler ifølge Jyllands-Postens oplysninger hver 25-30 mio. kr. for OL-rettighederne og har købt OL-rettighederne frem til 2012. DR's samlede pris inkl. produktion for OL 2004 er ca. 40 mio. kr.

Til sammenligning betalte DR og TV 2 hver 32 mio. kr. plus produktion for rettighederne til EM i fodbold i sommer.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002