Kontakt os






 

Rekord august for Nickelodeon!
Torsdag 10. september 2009
Af Karsten Jensen
 
Blot 8 måneder efter lanceringen er Nickelodeon nu Danmarks 3. største børnekanal.
MTV Networks lancerede tidligere i år en fuld version af børnekanalen Nickelodeon, og de danske seere har taget godt imod kanalen.

I august måned så 5,1 pct.* af de 4-11 årige børn SvampeBob Firkant og alle vennerne fra Nickelodeon - og væksten fortsætter, da tallet for september til dato ligger på 5,5 pct. Dermed er Nickelodeon 8 måneder efter lanceringen af den fulde version, nu Danmarks 3. største børnekanal efter Disney Channel og Cartoon Network.

”Det er fantastisk at se, hvordan børnene har taget Nickelodeons figurer til sig. Vi tror på, at det rette miks af serier med fokus på humor - som f.eks. SvampeBob Firkant, sammen med lærerige programmer som Dora Udforskeren - i stedet for serier med robotter der slår hinanden i hovedet, er noget de danske børn og deres forældre sætter stor pris på,” siger Jesper Dahl-Sørensen, den danske kanalchef for Nickelodeon.

Den 1. september øgede Nickelodeon desuden distributionen af den kommerciele version med over 20 pct. flere husstande, så væksten forventer Nickelodeon at forsætte markant de kommende måneder.


*) Gallup TV-meter, A: 4-11, kl. 06.00-18.00


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002