Kontakt os






 

For mange tv-reklamer om sommeren
Tirsdag 17. juni 2003
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Sagesløse seere tæppebombes med reklamer, fordi flere og flere slukker for kassen i det gode vejr. Så skal resten se de samme reklamer flere gange, så annoncørernes mål nås, skriver B.T. i dag.
De kommercielle tv-stationer mister reklameindtægter, hver gang de mister en seer og bliver derfor tvunget til vise endnu flere reklamer, for at overholde deres aftaler med annoncørerne.

Sidste uge faldt tv-seeningen med knap tre timer i forhold til samme periode sidste år. Kim Angel fra Medieedge|cia, fotræller, at det særligt er TV3 og TvDanmark, som nu har et problem.

"TvDanmark og TV3 lover, at annoncørernes reklamer bliver set af x-antal seere inden for en bestemt målgruppe. Hvis ikke de kan levere seerne, enten på grund af den gode vejr eller på grund af, at et program bliver en seerfiasko, så skal de vise reklamen flere gange, for at få det lovede antal seere hjem til annoncørerne", siger han til B.T.

Han mener, at tv-stationerne burde mere realistiske i deres vurdering af egenproduktionernes kvalitet, ligesom han mener, at sommeren ikke bør komme som en overraskelse hvert år i juni.

Højst 15 pct. af sendetiden på danske tv-stationer må bestå af reklamer - og både TV3 og TvDanmark ligger deromkring, mens der på TV 2 endnu er ledig reklametid.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002