Kontakt os






 

Global trend: Stort fald i sening af nyheder og underholdning på tv
Tirsdag 28. februar 2012
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Salget af tv-apparater falder og på verdensplan er der en klar tildens til, at vi i stigende udstrækning ser underholdning og nyheder andre steder end på det traditionelle tv. Især smartphones vinder frem.
En ny undersøgelse i Brasilien, Kina, Frankrig, Tyskland, Indien, Japan, Rusland, Sydafrika, Sverige og USA viser, at over halvdelen nu søger nyheder og underholdning på bl.a. smartphones, bærbare og tablets.

"Det er selvfølgelig lidt tidligt at erklære tv-apparatet for dødt," siger Jesper Strømann til Ritzau. Han er fra firmaet Accenture, der står bag undersøgelsen.

Men undersøgelsen viser en tydelig tendens. På bare to år, er andelen af personer, der ser tv i løbet af en uge, faldet fra 71 procent (i 2009) til 48 procent (sidste år).

Jesper Strømann forklarer til Ritzau, at man i stedet - i stigende grad - downloader og streamer både underholdnings- og nyhedsindhold på smartphones, bærbare og tablets.

53 procent - blandt de 10.000 undersøgte - ejer i dag en smartphone; sidste år var det kun 28 procent, der ejede en smartphone. Og 69 procent bruger nu jævnligt nyheds-, vejr- og sportsapplikationer.


...

Se også: http://www.tvnyt.com/artikel/default.asp?id=20094






Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002