I juni fik DR nyt logo - og med det også kanalerne. I første omgang blev der kun lavet sort-hvide nuancer af kanallogoerne. Men nu kommer der farver på, så DRs fjernsynskanaler træder mere frem, når seerne skimmer tv-oversigten for at vælge mellem dagens tv-programmer.
"Vi synes, at der manglede farver på kanallogoerne, som kan give dem mere karakter i tv-programoversigterne. Derfor lancerer vi et pink DR1-logo og et DR2-logo i turkis," siger DRs tv-direktør Lars Grarup.
Farvevalget er dog ikke tilfældigt. DR2 bruger i forvejen turkis, når der vises spot for aftenens program. Ligeledes har DR1 tre farver ved programpræsentationer på skærmen - blå, grøn og pink, og her er valget faldet på pink, da den er en skæv og atypisk farve.
De farvede logoer kommer ikke til at optræde på tv-skærmen. Så her sker der ingen ændringer i forhold til i dag. De farvede logoer er kun til tv-programoversigterne på tryk og på internettet. De aviser og blade, der ikke udkommer i farver, vil blive bedt om fortsat at bruge det sort-hvide DR1- og DR2-logo.
Aviser og andre medier med programoversigter bliver bedt om at skifte til farvet logo fra den 30. september.
|