Kontakt os






 

SBS lancerer ny tv-kanal for mænd
Torsdag 27. november 2008
Af Stig Hartvig Nielsen
 
SBS TV relancerer fra årsskiftet sin tv station SBS Net der fremover kommer til at hedde ”6”, men SBS ønsker kanalen skal omtales som ”6’eren”. Den nye kanal vil være skræddersyet til den moderne mand - mænd i aldersgruppen 15-50 år - med et mix af biler, sport, comedy, fight night, sci-fi og film.

6'eren vil - sammen med lokale nyhedsudsendelser - blive udsendt på netværket af lokalsendere, som hidtil er blevet benyttet af SBS Net, og dermed bliver det en helt gratis kanal for seerne fra 1. januar og frem til november 2009. Penetrationen bliver ca. 70 pct.

Emnerne - som bl.a. biler, sport og comedy vil blive præsenteret på faste temadage med hvert sit programfokus som for eksempel: 'Mænd og Motor', 'Friday Fight Night', 'Comedy Tirsdag', 'Sci-Fi Søndag', 'Film for Mænd' og 'Superserier' med topserier som Steven Spielbergs storslåede 'Into the West', verdens dyreste serie 'Rome II' - og premiereafsnit af serier som 'Lost' og 'Heroes'.

'Sport på 6’eren' byder bl.a. på Champions League håndbold med GOG’s herrer og FCK’s kvinder, DTC motorløb, den spanske pokalturnering Copa Del Rey og det engelske fodboldlandsholds hjemmekampe i kvalifikationsturneringen til VM 2010 i Sydafrika.

Med 6’eren fuldender SBS den kanalportefølje, der har været arbejdet hen imod siden relanceringen af tv-aktiviteterne i 2004.

TV Danmark 1 blev relanceret som Kanal 5 tilbage i 2004, og den mere kvindelige kanal - Kanal 4 - kom til i 2006.

Nu er det så mændenes tur til at få en godbid fra SBS. Som det udtrykkes i SBS' pressemeddelelse om den nye kanal.

Fra nytår vil SBS så have fire klart profilerede underholdningskanaler:
- Den brede femstjernede underholdningskanal Kanal 5,
- Kanal 4 til kvinderne,
- 6’eren til mændene og
- The Voice TV til de helt unge.

"Med de fire kanaler sikrer vi hver dag danskerne mange gode underholdningstilbud – og med de klare kanalprofiler skulle det være forholdsvis let for seerne at navigere rundt på vores kanaler og finde de programtilbud, der passer dem. Samtidig sikrer vi vores annoncører en bred dækning på tværs af kanalerne, mens distributørerne altid ved, hvad de kan forvente sig af vores kanaler," siger Henrik Ravn, administrerende direktør hos SBS TV.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002