2008 blev et godt år for MTV Networks i Danmark. De nye danske versioner af Vh1 og Nickelodeon gav en vækst på 17 pct.
MTV har, med 17 pct. flere seere end i 2007, haft det bedste år nogensinde siden kanalen blev lanceret i en dansk version i 2005.
Det er blandt andet serier som ’The Hills’ og ’Tila Tequila’, der har haft stor succes, men også musiktimerne er i stigende grad populære. Det er især de kvindelige seere, som har fået øjnene op for MTV.
Målgruppen kvinder 15-34 år er steget med 54 pct. sammenlignet med 2007.
Det er ikke kun MTV, der har fremgang. Nickelodeon blev lanceret på dansk i marts 2008, som en del af den nye kombi-kanal Nickelodeon/Vh1, og har på kort tid opnået en share på 1,1 pct. (blandt de 4-11 årige).
Den danske landechef for MTV Networks, Kenneth Kristensen, er glad for de gode resultater for MTV Networks: ”Seertallene viser med stor tydelighed, at MTV Networks som mediehus er kommet styrket ud af 2008. Vi har nu 3 stærke brands til hver sin målgruppe. MTV-brandet er på trods af øget konkurrence stadig meget stærkt, og samtidig er de nye danske versioner af Nickelodeon og Vh1 faldet i seernes smag. Det er tydeligt, at det målrettede lokale indhold virker.”
|