Kontakt os






 

Digital vækst på TV 2 i første kvartal
Onsdag 8. april 2015
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Der var fremgang på alle TV 2's digitale tjenester i 2014, og den digitale vækst fortsatte i første kvartal 2015. Både tv2.dk og TV 2 Play bruges i stigende grad til at holde sig opdateret og se tv, og på tv2.dk ses desuden en markant vækst i både web-tv-visninger og i den mobile tilgang til sitet.
"De dramatiske terrorhandlinger i januar og februar skabte nogle markante rekorder, men vi kan også se, at vi stiger mere end vores konkurrenter, og vi var i flere uger i januar Danmarks største site. Vi kan se, at den digitale strategi virker, selv om vi stadig kun er i færd med at sætte bilen i tredje gear. Moderniseringen af tv2.dk vil forhåbentligt tage os endnu et skridt videre i den digitale udvikling," udtaler chef for TV 2 Digital, Peter Brüchmann, i dag i en pressemeddelelse fra TV 2.

Tv2.dk voksede i første kvartal med over 40 procent i antallet af besøg og med over 20 procent i antallet af sidevisninger i forhold til første kvartal 2014. Antallet af web-tv-visninger blev mere end fordoblet, mens besøg til tv2.dk fra smartphones blev mere end tredoblet.

"Danskerne tjekker i stigende grad nyheder og ser levende billeder via smartphones og tablets, og det er i høj grad med til at drive den digitale vækst på tv2.dk. Samtidig arbejder vi målrettet med at få flere levende billeder og klip fra TV 2's programmer ud på tv2.dk, og det er noget, der er virkelig populært blandt danskerne – hvad enten det er nyhedsklip i forbindelse med nogle af de store begivenheder, vi har været vidne til i årets første måneder, eller klip fra TV 2's populære programmer," siger Peter Brüchmann.

Blandt de mest besøgte emner på tv2.dk i første kvartal var håndbold-VM, 'Bitz’ store kur', terror i henholdsvis Paris og København – og senest i forbindelse med flystyrtet hos Germanwings, Oscar-uddelingen, solformørkelsen og årsopgørelsen fra Skat.


Fiktion, danske programmer og ny kanal trækker mange nye kunder til TV 2 Play

Den positive udvikling, der kendetegnede hele 2014 for TV 2 Play, fortsatte i årets første kvartal. TV 2 oplyser, at der har været en vækst i kundebasen på over 50 procent på TV 2 Play og at man sigter mod 200.000 kunder inden årets udgang.

Det var især de danske fiktionsserier som f.eks. 'Badehotellet' og 'Sjit Happens', der tiltrak nye abonnenter.

TV 2 fremhæver 'Sjit Happens' for at overgå sig selv på TV 2 Play. Seriens sæson 3 har således haft over 1.100.000 streams. Det er mere end det dobbelte antal af streams i forhold til sæson 2

Men også programmer med Mikkel Behas familie, 'Kurs mod fjerne kyster', og TV 2's nye sportskanal har tiltrukket nye abonnenter. Fastholdelsen af eksisterende kunder er også i en positiv udvikling. Her er det bl.a. programmer som 'Natholdet' med Anders Breinholt og fiktionsserien 'Fortitude' med Sofie Gråbøl, der har givet eksisterende kunder grund til at fortsætte deres abonnement.

Samtidig er Play's øgede tilgængelighed på tværs af platforme – senest på udvalgte SmartTV og på Google Chromecast – samt investeringer i både indhold, teknik og brugeroplevelse med til at drive den positive udvikling på TV 2 Play.



Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002