Kontakt os






 

SMS er en god forretning for tv-stationerne
Torsdag 10. marts 2005
Af Knud Hyllested
 
SMS-konkurrencer og -tjenester er blevet en god, fast indtægtskilde for danske tv-stationer med priser på 1 - 8 kr. pr. besked - og omsætningen vil med sikkerhed stige.
De danske tv-stationer har fundet en lille, gylden og klippefast indtægstkilde i SMS-konkurrencer og -tjenester skriver Morgenavisen Jyllands-Posten, og de kan se frem til en stadig voksende forretning.
DR opnåede i 2004 en bruttoindtægt på SMS-tjenesterne på 5.7 mio. kr. TV2 ønsker ikke at oplyse om SMS-indtægterne i 2004, da årsregnskabet endnu ikke er offentliggjort.
Adm. dir. John Strand fra teleanalysefirmaet Strand Consult vurderer over for avisen, at markedet for mobiltjenester, herunder SMS, i 2008 vil ligge på 1.2-1.5 mio. kr.
Han peger på to styrker ved SMS-tjenesterne: der er kontant afregning, når lytteren/seeren har sendt beskeden, og seere og lyttere kan fastholdes med et SMS-projekt som en rød tråd i et program og dermed virke til at fastholde og styrke lytter- og seertal.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002