SMS-konkurrencer og -tjenester er blevet en god, fast indtægtskilde for danske tv-stationer med priser på 1 - 8 kr. pr. besked - og omsætningen vil med sikkerhed stige.
De danske tv-stationer har fundet en lille, gylden og klippefast indtægstkilde i SMS-konkurrencer og -tjenester skriver Morgenavisen Jyllands-Posten, og de kan se frem til en stadig voksende forretning. DR opnåede i 2004 en bruttoindtægt på SMS-tjenesterne på 5.7 mio. kr. TV2 ønsker ikke at oplyse om SMS-indtægterne i 2004, da årsregnskabet endnu ikke er offentliggjort. Adm. dir. John Strand fra teleanalysefirmaet Strand Consult vurderer over for avisen, at markedet for mobiltjenester, herunder SMS, i 2008 vil ligge på 1.2-1.5 mio. kr. Han peger på to styrker ved SMS-tjenesterne: der er kontant afregning, når lytteren/seeren har sendt beskeden, og seere og lyttere kan fastholdes med et SMS-projekt som en rød tråd i et program og dermed virke til at fastholde og styrke lytter- og seertal. |