Kontakt os






 

Markant fald i tv-reklameindtægter
Tirsdag 25. september 2012
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Annonceomsætningen for 1. halvår 2012 er faldet med 5 procent til 5,2 mia kr. - i forhold til samme periode 2011. Værst ramt er dagblade (-13 pct.), outdoor (-13 pct.) og gratismagasiner (-10 pct. ), men tv kommer lige bagefter - med en tilbagegang på 7 pct.; det svarer til et fald i omsætning af tv-reklamer på knap 100 mio. kr.
Tilbagegangen i reklameomsætning skal ses i lyset af, at markedet rent faktisk steg med otte procent tilbage i foråret 2011, understreger direktør Allan Lillelund, Dansk Oplagskontrol, i dag overfor MediaWatch.

Udviklingen kommer bag på mange i branchen. Ole E. Andersen, CBS, der er rådgiver for Dansk Oplagskontrol, vurderede i begyndelsen af 2012, at det danske mediemarked ville vokse fire pct. i år. Men det blev altså i stedet til et samlet fald på 5 pct.

Kun biografreklamer (+ 14 pct.) og internetannoncering (+4 pct.) kunne notere fremgang i 1. halvår 2012 - sammenlignet med 1. halvår 2011.

Tallene stammer fra Dansk Oplagskontrol, Reklameforbrugsundersøgelsen.



Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002