Eurosport Television AB har ansat Fredrik Möller i bestræbelserne på at styrke og udvikle Eurosport som brand i forhold til strategisk marketing og kommunikation i Norden.
De Nordiske lande er blevet et stort fokusområde for Eurosport Groups udvikling og investering. Dette har resulteret i at udviklingen i udvidelsesplanerne har taget fart på de nordiske kontorer.
Fredrik Möller sluttede sig således til Eurosport i begyndelsen af august i den nyoprettede stilling som ’Head of Marketing & Communication’ i Norden. Han vil være placeret på kontoret i Stockholm og vil stå i spidsen for Eurosport Nordics marketing og mediestrategi i denne stigende konkurrencedygtige region.
"Eurosport er i gang med en offensiv marketingindsats med den nylancerede Eurosport 2 på dansk, udviklingen af Eurosport.se og Eurosport Player samt succesen med forrige års lancering af Eurosport HD. Dertil tilføjes de nyligt erhvervede rettigheder til Bundesligaen, US Open i næste måned eksklusivt på Eurosport og Eurosport 2 med en forhåbentligt storspillende Wozniacki, Vancouver Vinter OL i februar 2010 og så selvfølgelig alle cykelløbene og atletikstævnerne... det er derfor nemt at forstå, at det er en drøm for mig, at skulle stå i spidsen for den nordiske marketing- & kommunikationsafdeling. Det som foregår hos Eurosport p.t., er noget som virkelig interesserer mig. Jeg har desuden altid fundet offensive og dynamiske organisationer meget interessante," siger Fredrik Möller.
Fredrik Möller har tidligere beskæftiget sig med digital kommunikation samt strategiske projekter for bl.a. SvenskeFans.com, Starcom Nordic og Tonium/Pacemaker.
|