Kontakt os






 

Bedre salg i Børnenes Ulandskalender
Tirsdag 17. juli 2007
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Efter nogle år med faldende salg købte flere Børnenes Ulandskalender fra DR i 2006. Overskuddet på 3.6 millioner kroner er nu på vej til børn i Etiopien
Efter nogle år med faldende salg købte flere Børnenes Ulandskalender i 2006, hvor 'Absalons Hemmelighed' prydede forsiden. Dermed lykkedes det at vende udviklingen for den traditionsrige kalender, som DR har solgt siden 1962. Salget rundede 230.000 styk, svarende til en fremgang i salget på godt 25 procent.

Ligesom de tidligere år går overskuddet fra Børnenes Ulandskalender til at hjælpe børn i et uland. I år sendes cirka 3,6 millioner kroner til børn fra Entoto-bjergene nær Etiopiens hovedstad, Addis Abeba, hvor der sammen med en lokal organisation skal skabes grønne oaser med skoler.

"Det primære mål var at få vendt et faldende salg, og at fremtidssikre kalenderen ved at tilbyde den gennem flere salgskanaler. Vi er godt tilfredse med, at det lykkedes, og det giver et godt udgangspunkt at bygge videre på i de kommende år," siger forlagschef Anne Korsø fra DR Multimedie, der producerer Børnenes Ulandskalender.

En del af forklaringen på det øgede salg skal findes i, at ulandskalenderen i 2006 var til salg gennem flere steder end tidligere. Den kunne købes både i alle landets pengeinstitutter og i COOP's butikker samt i Bog og Idé-kæden.

I en årrække er det et sted mellem tre og fem millioner kroner, som årligt er røget afsted fra danske børns kalenderkøb til projekter for børn i ulandene. Siden DR sendte sin første julekalender, 'Historier fra hele verden' i 1962, har danske børn støttet børn i ulandene med cirka 157.5 millioner kroner.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002