Seerne belønnede TV3+ for UEFA Champions League-finalen mellem Manchester United og Chelsea onsdag aften og sikrede TV3+ en af de mest sete finaler i Champions League.
Kampen gav også TV3+ den bedste dag nogen sinde, når man ser på den kommercielle tv-sening.
Finalen i går blev således den mest sete CL-finale siden 1999, hvor Manchester United også var den ene part.
Dengang så lige over 740.000 seere med – på TV3. Ifølge Gallups TV-Meter så 509.000 seere i gennemsnit finalen på TV3+ i går.
Sidste år lå finale-gennemsnittet på 420.000 seere. Da 2. halvleg i går var ved at slutte, sad 601.000 danskere og så med på TV3+.
Seertallene på kampen var så gode, at TV3+ i går havde 27 pct. af al kommerciel sening i målgruppen 15–49 år. Og det er lig med den bedste dag for TV3+ nogensinde.
Seertallene på Champions League-finaler siden 1999 ser iflg. Gallup således ud:
1999: 742.000 seere 2000: 406.000 seere 2001: 366.000 seere 2002: 385.000 seere 2003: 355.000 seere 2004: 323.000 seere 2005: 396.000 seere 2006: 470.000 seere 2007: 420.000 seere 2008: 509.000 seere
|