Kontakt os






 

Turner snart klar med dansk offensiv
Tirsdag 3. september 2013
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Turner Broadcasting - der bl.a. udbyder TNT, CNN International, Boomerang, TCM, Cartoon Network, Star!, Silver og Showtime - tilpasser i efteråret sine kanaler til det danske marked og selskabet lægger dermed an til angreb på både DR og kommercielle danske kanaler.
Turner Broadcasting Nordic flytter snart alle sine tv-kanaler fra London til Estland, og det udløser blandt andet en dansk offensiv, skriver MediaWatch.

I praksis flytter Turner sit såkaldte playout-center til Estland, hvor Turner vil splitte tv-signalerne op, således at man kan lancere 'rene' signaler til hvert af de nordiske lande. Det gør selskabet mere fleksibelt, og man kan dermed langt mere effektivt rette angreb mod de lokale konkurrenter på de lokale markeder.

"Vi får mere kontrol på lokalt niveau og mulighed for at programmere op mod danske tv-kanaler, timeslot for timeslot," siger den nye adm. direktør for Turner Broadcasting Nordic og Baltikum, Bo Østergaard, til MediaWatch.

Turner vil dog fortsat formelt sende under de britiske Ofcom-regler, der bl.a. betyder mere lempelige regler for tv-reklamer.


Fokus på hovedbrandet 'TNT'

Turners fokus ligger især på hovedbrandet 'TNT'. Der investeres i nye serier og film til underholdningskanalen, så den bedre kan konkurrere med andre danske underholdningskanaler.

Men også Cartoon Network vil blive styrket med henblik på at vinde seere fra Disney Channel og DRs Ramasjang.



Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002