TV 2-kanalerne fik et forrygende godt 1. halvår i 2005, og man skal helt tilbage til 1997 for at finde et 1. halvår, hvor TV 2s kanaler har haft så høj seerandel blandt danskerne.
TV 2-kanalerne stod for 38,9 procent af danskernes tv-sening i 1. halvår 2005 - en fremgang fra 37,1 procent i 1. halvår 2004, der ellers bød på kongeligt bryllup og succes for håndboldherrerne under VM, oplyser TV 2. Det er alle TV 2-kanaler, som på samme tid præsterer fremgang - relativt mest til TV 2 Zulu og til TV 2 Charlie, der først begyndte at sende tv til danskerne den 1. oktober 2004. Ifølge mediabureauet Mediaedge:cia var TV 2-gruppen den klare vinder i foråret, og bureauet konkluderer ifølge TV 2 desuden således om forårsmånederne i en aktuel nyhedsmail: "TV Danmark-kanalerne er med et fald på ét procentpoint (i kommerciel seerandel blandt de 15-50-årige, red.) den største taber i foråret i forhold til året før, mens Viasat-kanalerne har tabt et halvt procentpoint".
Foto: Vild med dans var et af TV 2s populære programmer i 1. halvår 2005
|