Kontakt os






 

Ford lancerer web-tv
Torsdag 22. januar 2009
Af Karsten Jensen
 
Ford ønsker at ramme det kvindelige segment og tager derfor nye værktøjer i brug for at komme i kontakt med unge kvinder. For unge kvinder tænder ikke på åbent hus-arrangementer, når de skal vælge bil.
Bilen er, ifølge Ford, for kvinder et accessory i stil med håndtasken og derfor har bilproducenten sammen med deres bureau Mindshare og Nordisk Film lavet en helt ny tv-serie for kvinder, der samtidig bliver Skandinaviens første webbaserede livsstilsprogram. Serien hedder ’Boost’ og kommer til at køre på www.boostme.dk og kvindewebsitet MSN Style. Nyt afsnit går i luften den 23. januar.

Hvordan får man kvinder i alderen 21-35 år til at forelske sig i en bil? Ifølge Ford laver man en online tv-serie med tre unge kvinder, der kører rundt og besøger kendte danskere i den nye Ford Fiesta.

’Boost’-serien kommer i 12 afsnit og bliver vist på www.boostme.dk og kvindewebsitet MSN Style, hvor seerne også kan dele tips om stil, mode og skønhed med hinanden og deltage i konkurrencer.

Serien har også en fan-gruppe på Facebook, hvor ’Boost-fans kan følge med i hvilke gallapremierer, koncerter, modeshows, pladereleases og natklubber ’Boost’-værtinderne skal besøge i de øvrige afsnit.

Mere end 350 danske kvinder meldte sig til casting på MSN Style i efteråret for at blive en af de tre værtinder, der skal køre landet tyndt i en ny Ford Fiesta og udforske tidens skønhedstips og besøge et hav af modeevents. Sammen vil de tre værtinder sætte de gode råd på prøve og tjekke, om de holder i virkelighedens verden. 28-årige Anne Louise Abegg er en af de kvinder, der gik hele vejen og skal være en af de tre værter.

”Jeg glæder mig vildt meget til at være med til at lave programmerne, fordi vi jo kommer med i allerforreste række til masser af eksklusive events. Et af de første steder vi skal besøge er No. 8, der er den hotteste klub i København. Jeg har aldrig selv været der og tror der må være en del kvinder, som gerne vil have et kig med indenfor sådan et sted,” siger Anne Louise Abegg.

’Boost’ bliver ifølge Mindshare det første livsstilsprogram på nettet i Skandinavien og med serien går Ford nye veje for at komme i kontakt med unge kvinderne. Målet er at ramme kvinderne hvor de er og underholde dem med relevant og anvendeligt indhold.

"I Boost’-programmerne fokuserer vi på alt andet end hestekræfter og brændstofforbrug for vores målgruppe betragter bilen som et accessory i stil med håndtasken. Noget man smykker sig med og gerne viser frem," siger Lene Dahlquist, pressechef hos Ford, der glæder sig til at se, hvordan programmet bliver modtaget.

’Boost’-serien er udviklet i et samarbejde mellem Nordisk Film og mediebureauet Mindshare. Nordisk Film producerer, mens Mindshare står for udvikling og tilrettelæggelse af kampagnen.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002