Kontakt os






 

Ny TV 2-chef med ledelsesændringer
Onsdag 3. maj 2006
Af Karsten Jensen
 
Den nye direktør for TV 2, Per Michael Jensen, er på vej med ny ledelsesstruktur som han vil forelægge for bestyrelsen. Den nye chef på Kvægtorvet vil blandt andet ansætte en programdirektør og marketingsdirektør og siger til Børsen, at programdirektøren ikke nødvendigvis behøver at være en dansker.
"Hvis nogen spørger mig, om min programdirektør skal være dansker, så ville jeg sige ikke nødvendigvis," lyder det klart fra Per Mikael Jensen.

"Jeg kan ikke dagligt sidde og tage stilling til, hvilken vej vi skal gå på programsiden med den erfaring, jeg har. Det kunne Peter Parbo formentlig. Men der skal endelig fortsat være stærke chefer i både sport, nyheder og så videre, som vil kæmpe for det, de har kært," forklarer han i Børsen.

Per Mikael Jensens plan er, at der oprettes en ny koncernstilling som marketingdirektør, hvilket også er blevet vedtaget. Området har til nu ligget hos programplanlægning under programplanchef Anne Engdal Stig Christensen.

"Det var sikkert det rigtige sted at lægge det i TV 2's barndom, men nu er det det rigtige at flytte den," siger Per Mikael Jensen.

Den nye programchef skal ifølge Per Michael Jensen fokusere på at analysere og beslutte hvor de enkelte programmer skal placeres, blandt andet i forhold til den øvrige konkurrence.

»Der kommer nye kanaler og måske også radio. Vi er nødt til at have en, der kan tænke koncern, brand og synergier markedsføringsmæssigt på tværs af alle producerende afdelinger,« understreger TV 2-direktøren.



Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002