Kontakt os






 

Pay-per-view succes på TV3
Tirsdag 6. august 2002
Af Stig Hartvig Nielsen
 
TV3s sportschef, Jørgen Madsen, er en glad mand. Hans nyeste satsning med at tilbyde alle SAS–ligakampe som 'pay per view' til danske fodboldfans lader til at blive en succes. I hvert fald ifølge ham selv. Men har vil dog ikke overfor B.T. i dag afsløre, hvor mange seere der er til betalingskampene.
Det er altså en velbevaret hemmelighed, hvor mange danskere der har fulgt mandskaber som Køge, AB, Viborg eller Farum fra lænestolen, men på trods af Jørgen Madsens glæde kan det ikke være ret mange, vurderer en medieekspert over for B.T.

"Mit bud er, at der er 200.000 potentielle seere til pay per view–kampene. Mere er der i hvert fald ikke. Langt de fleste vil hellere på stadion, eller også venter de, til kampene kommer i sammendrag på tv senere", siger Johan Boserup fra medierådgivningsbureauet OMD i København til avisen.

Boserups vurdering er Jørgen Madsen - ikke overraskende - stærkt uenig i. Han forklarer at TV3s seere er mere sportsinteresserede og peger på, at tv-stationen også har mange restauranter, caféer og barer, der gerne vil købe klampene.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002