Pc'en er ved at miste fodfæstet som den foretrukne platform til at se tv på nettet, viser en ny nordamerikansk undersøgelse. Tv-forbruget via mobile enheder er fordoblet på to år og udgjorde i 2014 hele 26 pct. af det samlede online tv-forbrug.
I øjeblikket sker der en voldsom vækst i tv-forbrug via mobile enheder, skriver Markedsføring i dag.
Fra 2012 til 2014 er det mobile tv-forbrug nemlig fordoblet og udgjorde i 2014 hele 26 pct. af det samlede online tv-forbrug, der også oplever fremgang i brugen af de såkaldte 'set top-bokse'.
Det viser en ny undersøgelse fra Adobe, der har undersøgt online tv-forbrug og adfærd i USA og Canada henover en periode på 24 måneder.
Det fremgår af undersøgelsen, at forbruget af tv på smartphones er voldsomt stigende, hvor andelen af den samlede trafik i 2014 steg med 75 pct. - mens det gik knap så stærkt for tablets, der 'kun' præsterede en stigning på 50 pct. i samme periode.
Markedsføring vurderer at udviklingen ser ud til at fortsætte, og dermed vil mobile enheder overtage computerens plads som den foretrukne tv-platform inden udgangen af 2016.
|