Kontakt os






 

Målet er 10 pct. for Kanal 4
Onsdag 3. maj 2006
Af Karsten Jensen
 
Med skiftet fra TV Danmark til Kanal 4 regner SBS med, at stationen kan erobre 10 procents andel af det kommercielle marked af kvinder i alderen 15-44 år. "Og det regner vi med at nå inden nytår. Efter 1. januar, når vi udelukkende distribuerer via kabel og satellit, må vi forvente, at det falder lidt igen, men målet er så at få det op på 10 pct. på sigt," fortæller Henrik Ravn, adm. driektør i SBS TV, der i øvrigt understreger at selvom programmerne er målrettet kvinderne er programmerne ikke så smalle, at mænd ikke kan se med.
Børsen skriver endvidere, at SBS endnu ikke har opnået en endelig aftale med TDC Kabel TV om videredistribution i programpakkerne, ligesom Kanal 4 endnu heller ikke er blevet prissat.

Prisen vurderes i børsen til at blive mellem 6-8 kr. pr. måned.

»Det er rart at se, at man fra SBS' side rent faktisk forsøger at få gjort noget ved TV2's dominans og ikke blot lader stå til, som blandt andet Viasat synes at gøre. Det er efterhånden svært at se, hvordan de skal kunne bryde ud af dødvandet. De har kun lanceret nye betalingskanaler, der ikke har været målrettet de danske seere," siger Carats TV director Mikael Ostenfeld til Børsen og fortsætter:

"At vælge en kvindelig profil er meget fornuftigt. Der er et hul i markedet, og det var kun et spørgsmål om tid før, den ville dukke op enten fra TV 2 eller fra anden side, og det undrer mig, at TV 2 ikke kom først med den," slutter Mikael Ostenfeld.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002