Kontakt os






 

USA: Seertal til tv-reklamer skal kortlægges
Tirsdag 11. juli 2006
Af Knud Hyllested
 
Nielsen Media Research, der foretager seerundersøgelser i USA, vil nu også lave undersøgelse af seertal til tv-reklamer. Det forventes at ville forårsage et generelt prisfald.
Prisen på tv-reklamer er hidtil blevet udregnet på grundlag af gennemsnitlige seertal på forskellige tidspunkter af døgnet og til enkelte udsendelser, men nu vil Nielsen Media Research, der ved hjælp af små bokse aflæser 10.000 amerikanske tv-seeres valg, også til at udarbejde opgørelser over, hvor mange seere, der reelt bliver hængende i reklamepauserne, skriver Jyllands-Posten.

De nye undersøgelser vil med stor sandsynlighed medføre et generelt fald i prisniveauet på tv-reklamer, da de antageligt vil afsløre et mindre seertal end hidtil antaget, da mange seere erfarings-mæssigt vil bruge reklamepauserne til toiletbeøsg og kaffebrygning.

De nye målinger vil efter planen blive indledt til november og vil i første omgang udelukkende finde sted på det amerikanske marked.




Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002