Det er de mindre kanaler som TV 2 Charlie, TV 2 Zulu, TV 2 FILM, Discovery Channel og Kanal 5, som har seerfremgang i begyndelsen af 2006. De store kanaler, TV 2 og DR1, går tilbage, og det samme gælder konkurrenternes hoved- kanaler, TV3 og TV Danmark. Det viser Gallups seermålinger for 1. kvartal 2006 blandt alle danskere - sammenlignet med samme periode 2005.
Den relativt største fremgang ses hos TV 2 FILM og TV 2 Charlie, oplyser TV 2. Sidstnævnte er blevet den fjerdestørste kanal i Danmark blandt danskere over 50 år, selv om kanalen kun kan ses af cirka halvdelen af befolkningen. Også TV 2 Zulu har markant fremgang. TV 2 og DR1 går begge tilbage i 1. kvartal, hvor DR1 ellers havde glæde af håndboldherrernes sportslige succes - og seersucces - ved EM i herrehåndbold. Omvendt manglede TV 2 de mange håndboldseere i januar-februar.
|