Kontakt os






 

SBS TV udvider salgsafdelingen
Onsdag 4. juni 2008
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Som den eneste af de tre kommercielle tv-stationer har SBS oplevet en vækst i seerandele i foråret. I den forbindelse - og for at kunne yde en bedre service end hidtil - udvides salgsafdelingen med tre mand.
SBS glæder sig over at væksten i seerandele er slået igennem på alle selskabets tre hovedkanaler Kanal 5, Kanal 4 og SBS NET.

For Kanal 5’s vedkommende har kanalen uge efter uge slået sine egne rekorder, oplyser SBS i en pressemeddelelse. Kanal 5’s succes er ikke mindst båret af den danske egenproduktion 'Elsk mig i nat', samt mange crime-serier og film. Men også afslutningskampe i den engelske og spanske liga har løftet seerandelen i april. Kanal 5 var flere gange i løbet af april større end TV3 og 3+ i den bedste sendetid.

I forbindelse med seersuccesen på kanalerne, og for at kunne yde en bedre service i forhold til mediebureauer og annoncører, har SBS valgt at udvide salgsafdelingen med yderligere tre personer, som bliver rekrutteret i den kommende måned.

Samtidig med udvidelsen sker der også en styrkelse af organiseringen i salgsafdelingen, så der kommer større fokus på kontakten med kunder og bureauer.

"Vi glæder os over den vækst som vores kanaler er inde i og ønsker også at kunne bruge den på at give mediebureauer og annoncører bedre muligheder og ikke mindst en bedre service og flere innovative løsninger," siger Søren Sommer, salgsdirektør i SBS TV.

Udover den nævnte udvidelse af salgsafdelingen er der sket følgende ændringer i SBS TV’s salgsafdeling:

Mikal Haapanen er pr. 1. juni ansat som ny salgschef i non-spot. Mikal er 39 år og har 12 års brancheerfaring, senest fra en stilling som salgsdirektør i Responsfabrikken. Før det var han ansat hos TV3 som sponsorchef, og har også været kontaktchef i Berlingske Tidende.

Michael Heintzelmann er ligeledes ansat pr. 1 juni. Han er ansat som Key Account Manager, er 39 år og kommer fra TV 2 Radio. Han har en marketingbaggrund fra sit tidligere job hos Royal Unibrew, hvor han bl.a. har arbejdet som Trade Marketing Manager og Brand Manager.

Claus Donnerstag blev 1. maj forfremmet til en stilling som markedschef. Han har været ansat hos SBS TV siden 2002, hvor han har været Key Account Manager og senest kontaktchef.

Sanne Lund blev 1. maj Sanne Lund forfremmet til en stilling som markedschef. Sanne Lund har været hos SBS TV siden 1999, fra 2001 som Key Account Manager og senest som kontaktchef.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002