Kontakt os






 

Discovery scorer seerandele trods EM
Tirsdag 24. juni 2008
Af Karsten Jensen
 
På trods af en kvartfinale mellem Nederlandene og Rusland, scorede Discovery Channel lørdag den 21. juni den højeste share i år på 4,99 pct. i målgruppen mænd 18-50 år. Ligeså interessant er det, at dagen også blev den bedste i år blandt de yngre målgrupper.
I målgruppen, personer 15-34, havde Discovery Channel en share på 4,79 pct. og i målgruppen, mænd 15-34, var sharen på 7,83 pct., hvilket er 37 pct. bedre end den næstbedste dag i år.

Mere skal der vist ikke siges for at understrege, at mænd ikke kun er til fodbold.

Dagen kom godt fra start allerede kl. 11 med en share på 18,8 pct. i målgruppen mænd 18-50.

Men også under fodboldkampen klarede Discovery sig godt. På trods af, at kampen på grund af forlænget spilletid varede fra ca. 20.45 til 23.15 havde Discovery gode seertal i primetime.

Under kampen sås en rating på 0,59 pct., hele 18 pct. over niveauet for samme tidspunkt de foregående otte lørdage på Discovery Channel i målgruppen mænd 18-50.

Efter kampen fortsatte Discovery de stærke takter og opnåede kl. 23 en rating på 1,40 pct., hele 115 pct. over samme timeslot de sidste otte lørdage. Med en rating på 0,84 pct. havde midnatstimen også fremskridt med hele 73 pct. over samme timeslot de foregående otte lørdage i målgruppen mænd 18-50.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002