Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Velkommen til debatten
Kom med dine kommentarer!

     

Forum:
Fra:
Dato: 5-10-2011 01:07
Emne: RE: Artikel: Ny kulturminister vil lukke FM-båndet og give DR og 24syv friere tøjler

Det er sandsynligvis fordi, FM og DAB blev opfundet først. Hvis man på verdensplan skulle starte fra scratch i dag, så kan det da sagtens være, at man ville gøre, som du foreslår.

Sikkerhedskoden her i forumet tror jeg blev indført, fordi der var begyndt at komme spam i forumet. Det handler ikke om at verificere, hvem du er, men blot om at spamrobotterne ikke kan finde ud af at udfylde sikkerhedskoden, og derfor kommer deres spam ikke på.

Mvh. Ulrik.


[Den 4-10-2011 22:20 skrev Åge Halldorsson :
----------------------------------------
Det undrer mig hvorfor man ikke bare bruger dvb-t-nettets (Tv-nettet)lydkanaler til radio. Altså så en radio bruger samme frekvensbånd som tv, men kun kan spille lydkanalerne. Det ville da være enkelt. Hvorfor pokker gør man ikke det.

På Dvt-s-nettet (Satellit-tv) er de da en hulans masse radiostationer på hver tv-kanal. de bruger bare frekvensens lydkanaler. Der kan ligge rigtigt mange på hver tv-kanal, skulle jeg skrive hjem om.
Jeg har stillet ind på ASTRA og jeg kan godt meddele at mit tv er een stor radio. Jeg skal bare trykke på en knap, så bliver billedet sort og så er der eller hundredevis af radiostationer, så pengene passer.
Det system kunne man jo bare bruge på jord-nettet og så ellers få gang i en produktion af tv-apparater uden skrærm (radioer).

Er der nogen grund til at man ikke bare bruger tv-frekvensbåndet til radio ???

Hilsen Åge

.....og hvorfor Sørensen skal man altid indtaste en dum sikkerhedskode, når man udmærket ved hvem vi er?





[Den 3-10-2011 16:01 skrev Jan Bjerrum :
----------------------------------------
Glem nu alt det det DAB skidt og kom ind i kampen, det er alt for forældet (80er lævn).

]
RE: Artikel: Ny kulturminister vil lukke FM-båndet og give DR og 24syv friere tøjler
- , 5-10-2011 12:59




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -