Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Velkommen til debatten
Kom med dine kommentarer!

     

Forum:
Fra:
Dato: 27-10-2009 20:39
Emne: RE: Nova Fm

Jeg tror egentlig vi er fuldstændig enige. Vi taler bare fra hvert sit verdenshjørne og om to forskellige ting, så der opstår misforståelser. Jeg tror nu også godt du ved hvad jeg taler om, for du er jo faktisk enig i det jeg skriver. Nemlig at der ER plads til 5 stk. 100% landsdækkende kanaler-. For det ER faktum.
Om det med de 5 landsdækkende kanaler skriver du nemlig følgende:
CITAT START
"Det er ren teori - som forudsætter, at en række forhold skulle være til stede - og det er de IKKE".
CITAT SLUT
Jamen det er jo også det jeg på alle måder prøver at forklare. Jeg synes også jeg prøvede at forklare det meget meget tydeligt, at det var HVIS de alle 5 blev sendt fra DRs højeffekltsendemaster og hvis der slet ikke var een eneste lokalradio. Det sidste skulle jeg måske have tilføjet. Jeg troede bare det ville være indlysende.
Jeg mente simpelthen at det var HVIS der KUN var disse 5 radiostationer på fm-nettet og ikke een eneste lokalradio. .
Det var derfor også i teorien at der ville være plads til dem og IKKE når der er en masse lokale stationer. Så forholdene er selvfølgelig IKKE opfyldt, som du skriver.
Men for at klippe det ud, så mente jeg HVIS de var til stede.
Er vi ikke enige i den udlægning ?

Hilsen Åge



[Den 27-10-2009 19:11 skrev Stig Hartvig Nielsen :
----------------------------------------

Åge - det er LODRET forkert, dét du skriver.

FM5 og FM6 er ikke i NÆRHEDEN af at være 100 % landsdækkende, hvis man lægger dem sammen til én kanal.

Som Ulrik Brinck rigtigt skriver, vil en sammenlægning til én kanal blot betyde en masse dobbeltdækning på Sjælland.

Man kan ikke sige, at "det danske FM-bånd har plads til 5 stk. 100 % landsdækkende kanaler".

Men skal vi snakke teori, så var det meget mere interessant, hvis man gennemførte en replanlægning af FM-båndet efter moderne frekvensplanlægningsprincipper - og ikke de gamle og dybt forældede normer anvendt i Geneve 1984.

Så ville der nemlig være plads til ikke bare 4 eller 5 men MANGE landsdækkende kanaler, samtidigt med, at der også fortsat ville være plads til de lokale stationer. Man ville fx kunne opretholde de nuværende 4 stk. 100 % dækkende FM-kanaler og så DERUDOVER få 7 FM-kanaler med omkring 90 pct. dækning. Men det har en stribe uduelige og uvederhæftige politikere desværre forhindret.

Og, Åge, så gør du dig i øvrigt selv til grin ved fortsat at skrive mHz, der betyder millihertz. Det hedder MHz = Megahertz.

Mvh
Stig
]

]




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -