Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Velkommen til debatten
Kom med dine kommentarer!

     

Forum:
Fra:
Dato: 17-4-2010 11:36
Emne: RE: Artikel: Slagerkonge ignoreres af DR

Nu har jeg ikke ret stor respekt for folk, der gemmer sig og ikke står frem med navn i debatfora. Men situationen er sådan her:

Da jeg arbejdede i musikindustrien, skulle vi sælge helt op til 25.000 albums OM UGEN for at gå nummer et på hitlisten. I dag er tallet mellem en femte og en tiendedel af dette tal. Altså er det utroligt let at gå nummer 1 på hitlisten i Danmark i forhold til tidligere.

DR spiller ikke Madonna fordi man skal det ifølge public service aftalen - man spiller Madonna fordi det passer ind i kanalernes musikprofil.

DR er - uanset hvordan du vender og drejer det - absolut ikke forpligtet til at spille een eneste strofe med Hansi, hvis ikke det passer ind i musikprofilen.

At tyskerne spille tysk slagermusik står dem helt frit for. Det er deres land, deres kultur, deres radiostationer - og jeg skal ikke blande mig i, hvad de gør dernede.

Hvis man er totalt tyskofil og ikke kan leve uden tysk Hansi-dunga-dunga-march-musik, må man afsøge de muligheder, der ligger på nettet for at lytte til disse ting. Det er IKKE en DR opgave af spille den type musik - uanset hvordan man vender og drejer det.

Jeg synes, at påstanden om, at der skulle være rigtigt mange mennesker, der interesserer sig for det her stå et øjeblik. Der er lavet undersøgelser i Danmark, der viser at et par procent af danskerne ønsker masser af danktopmusik i radioen. Hvis man kigger på tallene, opsluger DR´s eksisterende kanaler, hvor der spilles dansktopmusik - herunder DR Dansktop - faktisk næsten alle disse lyttere.

Men derfra og så til, at man skal rydde spillelisten og spille Hansi, synes jeg, at der er RIMELIGT langt - der er intet belæg for at gøre det.


[Den 16-4-2010 23:38 skrev fs :
----------------------------------------
Jeg er fuldstændig enig i at Hansi ikke hører hjemme i radioen, men måden du skriver dit indlæg på provokerer dybt, derfor dette svar, som jeg beklager at måtte skrive:

Se der er noget lille Christian Kjeldsen slet ikke forstået. For det første ligger melodien som nr. ET på hitlisten! Det viser jo, at der er mange der åbenbart har købt dette album.
For det andet skriver du at det ikke kan forsvares, at spille Hansi's musik fordi han ikke er dansker. Fint så skal DR heller ikke spille Madonna - hun er jo ikke dansk!
For det tredje tror jeg at din afsky i det hele taget skyldes at manden er tysker.
For det fjerde spiller det tyske nationale fjernsyn (ARD) ofte den slags musik i den bedste sendetid fredag aften. De ser åbenbart en kvalitet ved den musik. DR har således meget at lære, da der er mange, der er interesseret i det.


[Den 16-4-2010 12:17 skrev Christian Kjeldsen :
----------------------------------------
Jeg besøgte Schweizisk Radio i går og her var man undrende over, at Hansi er røget til tops i Danmark. I hjemlandet spiller man ham på en schlagerkanal på DAB og ikke på PSB-stationens øvrige radiokanaler. Så DR optræder altså ikke enligt - Hansi´s moderland har gennem flere år tilsyneladende vist vejen.
Og så mener jeg personligt, at musikken er det værste lort, jeg har hørt i 100 år og mine ører har ved gud lagt øre til meget gennem 20 år i den danske og internationale musikindustri.
Og så ligger det vel heller ikke i DR´s public serviceforpligtelse af voldsspille Hansi´s "marchmusik" - manden er trods alt ikke dansk.


Kommentar til artikel: http://www.radionyt.com/artikel/default.asp?id=17192
]
]
RE: Artikel: Slagerkonge ignoreres af DR
- , 17-4-2010 19:54
RE: Artikel: Slagerkonge ignoreres af DR
- , 17-4-2010 21:20
RE: Artikel: Slagerkonge ignoreres af DR
- , 17-4-2010 21:35
RE: Artikel: Slagerkonge ignoreres af DR
- , 18-4-2010 19:50




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -