Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Velkommen til debatten
Kom med dine kommentarer!

     

Forum:
Fra:
Dato: 17-12-2009 00:05
Emne: RE: Hvem husker så ham her?

Åge... Er vi enige om at P3 har en lyttermålgruppe der aldersmæssigt er 20 - 40 år?
Hvor mange studieværter har P3 over 50 år? Der er en co-host og hun gør det rigtig godt.
Jeg er sikker på at en person som Leif Wivelsted, der også har rundet de 60 år kunne magte opgaven at underholde på P3.
Men værterne skal gerne have interessen for - og vide lidt om musikken, som bliver spillet på kanalen... og hvis en 60-årig bedre kan li' musik der generelt bliver spillet på P4, så passer man bare bedst der.

Nu skal vi passe på at vi ikke kommer til at kalde gennemsnits-radiochefen for aldersfascist, men erfaringen viser at de fleste chefer primært ansætter værter, der typisk aldersmæssigt ligger:
* i den øverste halvdel af radioens lyttermålgruppe
* højest 20% over toppen af målgruppen.

Der er naturligvis ingen regl uden undtagelse, men du nævner tallene 13 og 70, men hvor mange 70-årige hører du lave radio for dem på 13?

Men det er ikke kun i radiobranchen det sker. Hvor mange tøjsælgere over 50 år ser du i en butik, som sælger ungdomstøj...?

... oooog MJS er stadig byrådsmedlem og ansat bestyrelsesmedlem. Måske mistede han helt interessen for radiomediet...

-

[Den 11-12-2009 18:06 skrev Åge Halldorsson :
----------------------------------------
Tilbage til emnet

Nej, det kan man ikke sige. Om en studievært er 70 år eller 17 år er komplet ligegyldigt. De skal være i allle aldre, da radioen er for borgere i alle aldre. De ting skal følges ad.
Der er et rigtigt godt slagermusikshow fra Østtysk TV hver jul og det har to ret unge studieværter. De startede som hjælpestudieværter på slagershowet da de var 15 år gamle. Nu tre år efter, har de showet alene og de er jo så 18 år idag.
Hvilken betydning skulle det have hvilken alder en studievært har ???
Hilsen Åge

[Den 11-12-2009 11:43 skrev - :
----------------------------------------
Tilbage til emnet. Selvom DR lige er lige er blevet dømt for aldersfascisme, kan man godt sige at Michael Juul Sørensen's profil ikke længere liiige passer til P3. Han har rundet de 60 år.

Michael Juul Sørensen er i dag medlem af byrådet i Frederiksberg Kommune og har nogle økonomisk lønsomme udvalgsposter.
Desuden aflønnes han som bestyrelsesmedlem i forskellige firmaer.
Tilsammen kan han leve af dette. Det kaldes at være "professionel bestyrelsesmedlem" (uden at der er noget negativt i det).

[Den 10-12-2009 16:38 skrev Åge Halldorsson :
----------------------------------------
Ja, ham kan vi godt huske. Jeg ringede en dag til DR for at spørge om navnet på en bestemt plade. Telefondamen mente at det vidste MJS helt bestemt, så hun stillede om til ham.
Jeg snakkede med ham i telefonen om pladen, som han straks vidste hvad hed og hvem der sang. det var "Min fars roemark i Skjern" med Nalle. Jeg takkede for hans hjælp og han kvitterede med at spørge mig om jeg ikke syntes at han skulle spille den i HEJ P3. Johhh.... det ville da være wældigt, svarede jeg, mange tak.
Da den blev spillet havde han lige spillet en plade som hed "Det var på rundetårn", så da klokken blev 13.05 husker jeg at han sagde noget i retning af:
"Ja, efter at vi lige har været højt oppe i Rundtårn skal vi nu helt ned på jorden igen, nemlig ned til den dejlige ø Fur, som ligger i Limfjorden. Der sidder Åge nemlig og han vil gerne høre "Min fars roemark i Skjern.
PS: Det var dengang der var levende folk man kunne blive stillet om til, altså før det der med "De er nu nummer hundrede og sytten i køen til personlig betjening - vi ekspederer i rækkefølge og hurtigst muligt - ventetiden er ca. 3 timer og alt muligt og brawdddd".
PPS: det var også dengang der blev spillet revyviser og dansktop i P3, altså før der gik alternativitet i den.

Hilsen Åge


[Den 9-12-2009 21:59 skrev FS :
----------------------------------------

Kan I huske den populære Go'morgen P3 vært, der hed Michael Juul Sørensen?
Han spillede hver eneste onsdag, men da DR lancerede Danmarkskanalen med regioner blev han overflødig, men han var da populær hvilket en cd udgivelse med hans favoritter viser. Pludselig var bare borte. Nu har jeg fundet ud af, at han bl.a er konservativ politiker på Frederiksberg.
]
]
]
]
RE: Hvem husker så ham her?
- , 17-12-2009 13:56




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -