Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Velkommen til debatten
Kom med dine kommentarer!

     

Forum:
Fra:
Dato: 17-9-2009 13:47
Emne: RE: Artikel: Radio 100FMs fremtid afgøres i morgen:
Det ser sort ud


[Den 16-9-2009 20:47 skrev Stig Hartvig Nielsen :
----------------------------------------


Gio skriver: ”Det er skrevet på et andet (unævneligt...herinde) dansk medie-nyhedssite tidligere, og også forsøgt refereret herinde.” Sådan noget sludder. For det første: MediaWatch nævnes tit og ofte som kilde i artikler på radionyt.com. For det andet: Der var netop ikke tale om et referat, men en afskrift.

Gio forsvarer at han linkede til en betalingssite. Tjaeh – jeg ved ikke rigtigt. Jeg bryder mig ikke rigtigt om, at der skal være links fra radionyt.com til en konkurrerende side, der tager betaling og dermed direkte vil tjene penge på dette. Selvfølgelig står det folk frit for om de vil betale, men jeg har ikke ligefrem lyst til at skaffe abonnenter til deres side. Så skulle MediaWatch i hvert fald lægge nogle reklamekroner her :-) Alt andet strider objektivt mod mine kommercielle interesser, men Gio – at påstå, at jeg ligefrem harmes – øhh, hvor søren kommer den fra?

Mvh
Stig
]Hej Stig. Jeg skal lige starte med at rette dig. Jeg C&P'ede ikke en hel artikel, men mere præcist 19 ord i en sætning - ud af en artikel på en hel del mere. Helt præcist "Der ventes ikke taget beslutninger i dag om radioens fremtid. Først i næste uge forventes en udmelding fra radioen." Derefter en kildeangivelse, såsom god skik ér. Jeg kan ikke se at dette skulle stride imod nogen som helst lov endsige god skik og etik journalistisk set. Jeg forsøgte at finde noget rettigheds-skriv på Mediawatch.dk, for at blive klogere - men dette lod sig ikke gøre på de fem minutter jeg brugte, desværre.

Hvis ikke nyheder kan få lov at leve, ved simple referencer fra et site til et andet og videre ud i medieverdenen, så ville nyheder jo ikke nå langt omkring. Hvis man hver gang skulle nøjes med at linke til et sites hovedside, og informere om "find selv artiklen!"...tja ;o)

Min harceleren blev afstedkommet af moderationen af mit indlæg, af den simple grund, at jeg simpelthen ikke kan se at jeg gjorde noget forkert. Men hvis livrem & seler er dagsordenen, så kan jeg da godt se en logik - desværre.

Jeg kunne jo sagtens trække på skuldrene og være ligeglad - men det lugter jo bare lidt af internt had branche-sites imellem, hvis man ikke vil have konkurrerende siders artikler refereret og linket til, fordi man ikke er meget for at kanalisere sine læsere dén vej. Men når informationen nu engang ikke var at finde på Radionyt.com, så er det da mere end naturligt at informere læserne om hvor de så kan finde den - ihvertfald indtil man selv er kommet op i gear, og harfået griflet sin egen version af samme.

Ret skal være ret, selvfølgelig. Bare det også gælder hele vejen rundt. Og hér kan den danske medie (læs: radio)-branche kun blive bedre til at samarbejde istedet for at modarbejde. Som jeg skrev, så ligner det til tider tilstandende stationer imellem, som ikke kan finde ud af at samarbejde, og i det lange løb profitere på afsavnet af krig og spænden ben for hinanden.

Jeg er selv en del af den branche, og har været det i maaange år - og er ked af at det udvikler sig hujende forkert. På flere platforme, desværre.

Det er et håb og en bøn på samme tid, som jeg har for vores branche. I og med vi lver i så lille et land, så er der altså ikke plads til alt for mange interne krige, før det hele går i rundhyl....og alle står med døve ører og har tabt.

--
Mvh.
Jesper Giovanni




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -