Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Velkommen til debatten
Kom med dine kommentarer!

     

Forum:
Fra:
Dato: 13-10-2009 14:42
Emne: RE: Artikel: VLR stopper udsendelser på nettet

Det var nu Gramex der havde den der 80% regel - ikke Koda.




[Den 13-10-2009 00:34 skrev - :
----------------------------------------
Hej Lars! - og nej Lars

Jeg er godt bekendt med lokalradioernes indrapporteringsordninger. Jeg har selv siddet og håndskrevet listerne under liveudsendelser (lortejob).
Men pludselig kom der en ordning hvor man kunne betale lidt mere (selvfølgelig) - men så slippe for at indrapportere.
Så sender KODA bare en regning på sendetimerne * 80% musikforbrug - den ordning har også eksisteret i mange år.

Lad mig præcisere... Danmark Radio er de ENESTE der indrapportere ALT hvad de spiller 24-7-365 - altså også julenat, nytårsmorgen og i hele din sommerferie. ;-)

-

[Den 12-10-2009 18:32 skrev Lars Jensen :
----------------------------------------
Det gør alle andre radioer også og har gjort det i alle de år lokalradio mv. har eksisteret.
Det sker nogle uger om året, hvor koda forlanger, at stationerne indrapporterer hvad der spilles.

Så den holder ikke helt.

/Lars

[Den 10-10-2009 13:13 skrev - :
----------------------------------------
Hej Santa

Jeg har ved en fest talt med DR's IT-chef. Han fortalte at det KUN er DR, der melder konkrete informationer ind til KODA og Gramex om hvilke stykker musik, der bliver spillet - og hvor mange SEKUNDER der bliver spillet af hvert stykke musik.

Det betyder at når Helge bliver spillet på P4 eller DAB Dansktop, så klinger Helges kasseapparat.

Alle stationer der UDELUKKENDE bruger computer-baseret afviklingssystem kan også indberette sådanne informationer, men det kræver i de fleste tilfælde at radioerne køber et stykke software - og da stationerne ikke er forpligtet til at indrapportere de konkrete informationer, bliver det kun en tidsmæssig økonomisk og tidsmæssig belastning, som stationerne ikke får penge ind på igen.

Men hvis ALLE gjorde som DR, ville KODA og Gramex-pengene blive fordelt på bedre vis - i forhold til hvilken musik, der FAKTISK bliver spillet på de samlede danske radiostationer.

-

[Den 9-10-2009 21:50 skrev santa :
----------------------------------------
Jeg beklager lige stavefejlene, ved ikke rigtig hvad min maskine lavede, men alt andet lige er mit budskab: Hvis ikke kulturministeren gør noget ved de urimilige afgfter til Koda og Gramex, så kan vi lige så godt sige værs`go til Danmarks Radio - tag det hele!
[Den 9-10-2009 21:36 skrev santa :
----------------------------------------
Jeg er lige gjot bekendt med (og I må godt korrigere mig hvis ikke det er rigtigt) at Helege Engelbrecht modteger over 200.000 fra Koda og Gramex om året, og så er det æige jeg spørger: hvem i helvede spiller Helge Engelbrecht
[Den 9-10-2009 21:04 skrev carsten :
----------------------------------------
Jeg vil give Peter fuldstændig ret, hvad er det Koda of Gramex vil opnå? Enkelt svar egentlig - der er ingen der gør noget ved deres prispolitik, skiftende kulturministre har været til gode frokoster hos de 2 organisationer og så sker der ikke mere
Kommentar til artikel: http://www.radionyt.com/artikel/default.asp?id=16512
]
]
]
]
]
]
RE: Artikel: VLR stopper udsendelser på nettet
- , 13-10-2009 16:53




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -