Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Velkommen til debatten
Kom med dine kommentarer!

     

Forum:
Fra:
Dato: 20-4-2010 18:23
Emne: RE: Artikel: Skovmand & Bue holder fødselsdagsfest

Jeg har helt glemt at skrive at jeg har dyb respekt for at Skovmand & Bue har lavet morgenshowet i 6 år. Det er ikke mange steder man ser to personer lave det samme i SÅ lang tid.

Fra mit synspunkt ligger kernen i debatten om det skal lykkes for radioer som ANR at kvæle andre radioer i området (i dette tilfælde Radio Skaga).
Derved kommer der kun 1 lokalradio-tilbud til folk i Hjørring/Hirtshals (jeg ser ikke nonstop-radioer som Aura m.fl. som en reel radio, men delvist en pengemaskine - og optagelse af lokalradio-plads så andre ikke kan komme til). Reelt set kommer der EN person til at sidde og bestemme hvilken musik der skal sendes i så stort et område som - i dette tilfælde - Region Nordjylland.

Set i det lys, ser jeg kun Søren's indlæg i debatten, at det vist fint nok for ham med en lokalradio i et givent område.

Søren... Du må undskylde, men jeg sidder ikke med hovedet inde i skærmen og kigger rundt på radionyt.com hver dag. Så det er først nu du får dine svar:
Forestil dig at du ejer en virksomhed og gerne vil have at dine kunder ser dine produkter. Hvor går du hen når du gerne vil have produkterne "ud i kendskabet"?
Hvis du i Nordjylland går til radioen, kommer dine annoncekroner i NORDJYSKE's lommer. Går du til avisen, kommer kronerne i NORDJYSKE's lommer.
- og ja... rigtigt gættet... Går du til lokal-TV i Nordjylland kommer kronerne i NORDJYSKE's lommer.
Kan du se hvad jeg mener med dominerende... De ejer ALT hvad hjertet begærer af medie og der tilhørende.

Og nej, jeg bor ikke i Hjørring, men på den anden side af Aalborg (undskyld stavemåden).

Med "jeg har også venner" mener jeg at jeg er medieinteresseret, men kan ikke være overalt. Derfor er det rart med venner, der fortæller om medierne i deres område.

Du skriver at du bor på Fyn. Prøv at spørg Radio 3's moderfirma hvorfor i alverden de ejer radioen i Odense... Så får du garanteret svar på resten af dine spørgsmål.

Der var dine svar. Til gengæld svarede du mig ikke på hvordan vi skal måle hvem der er lillebror og storebror. Lyttertal eller firmaresultat?

Og så hentyder du til at Radio Viborg ville sendte fra festivalen i Skive sidste år.
Det kunne de godt - bare ikke live...

Festivalen havde indgået en aftale med DR om, at P5000 var den eneste radio der sendte live fra festival-pladsen. Radio Skive sendte fra camp-området.

Fortsat god dag. :-)

-

[Den 16-4-2010 12:33 skrev Lasse :
----------------------------------------
Dejligt med en god debat.

For det første synes jeg det er super fedt at ANR har muligheden for at præsentere danske kunstnere gratis for deres lyttere. Jeg synes også det er en god idé at komme rundt forskellige steder i Nordjylland og hvem ved måske er det Års, Skagen eller Thisted næste gang.

Konspirationsteorierne er mange men det behøver ikke være så indviklet. Hvad nu hvis sponsorerne i Hirtshals er villige til at betale ANR hvad det koster at lave festen og man f.eks. ikke er det i Hjørring? Så ville jeg da også placere festen hvor økonomien balancerer. Skovmand & Bue fortalte i øvrigt forleden at der er arrangeret fødselsdags-tog fra Hjørring til Hirtshals.

Det kan selvfølgelig også være at ANR ønsker at træde Skaga over tæerne men så vidt jeg ved er de to stationer fint på talefod og Skaga arrangerer indimellem også ting i Hjørring.

God weekend til alle jer radiodebatører

[Den 15-4-2010 20:38 skrev Søren :
----------------------------------------
Du undlader helt at svare på de ting som jeg spørger til, og jeg må gætte på at du bor i Hjørring og er sur over ANR ikke kommer dertil.

Jeg syntes det godt at en radio kommer rundt i det område som de sender i.

Det gør vi da også her på fyn :-)


[Den 15-4-2010 18:31 skrev -- :
----------------------------------------
Søren du begår en fejl. Du ser på radio AURA. Det er ANR der fejrer fødselsdag (ikke deres oldies nonstop kanal). Under frekvenserrne har de i vest kun frekvensen i Hjørring. Da Hjørring er den største by i vest må man da gå ud fra at Ålborg Nærradio skulle have en interesse i at lade fødseldagen foregå i den største by.


[Den 15-4-2010 17:58 skrev Søren :
----------------------------------------
>Du kan vælge at tro hvad du vil, men Mediehuset i Herning (Herning Folkeblad) har meldt klart ud at de
>har købt radioen, for at være dominerende på det lokale annonceringsmarked.
>Jeg har ikke set en artikel fra Nordjylland hvor tilsvarende står, men jeg har også venner ;-)


Jeg forstår slet ikke hvad du skriver her. Hvis man ikke melder du at man vil være "dominerende på det lokale annonceringsmarked", så er man ikke lokal? Og hvad skal jeg ligge i "men jeg har også venner ;-)"
Hvis man nu sender til hele Nordjylland, er det så netop ikke fint at man tager du i området, også selvom man ikke kommer der så tit. Prøv at tjekke med alle andre radioer om de kommer rundt hele deres sendeområde. Nej, det gør de ikke. Selv ikke Radio Skaga laver ting i Hjørring. Men det må de jo ikke iflg. dig, da de jo sender fra en anden by. Det holder jo ikke, kan du nok se....


>Prøv og spørg alle de forskellige mediehuse der ejer radiostationer hvorfor de trods gentagende
>underskud bliver ved med at eje stationerne.



Er ANR lokale i Hirtshals????
>Prøv lige at se deres reklame-prisskilt på deres hjemmeside. Her specificerer de "Ålborg +
>randkommuner". Det er jo lige præcist der de er rigtig lokale!

Nu har jeg for din skyld været hele deres hjemmeside igennem, og kan ikke finde det du skriver. For det første ville folk som bor i Aalborg aldrig skriver Ålborg. Din første fejl, og fortæl mig så lige hvor du læser det andet som du skriver? Her er hvad jeg fandt:
http://www.nordjyskesalg.dk/pris/anr/radioaura10.pdf


>Du skriver at Viborg har været i Skive. Er det ved en event de blev smidt hjem?
>og hvem gjorde det?

Hvis du lavede en lille søgning her ville du få svar:
http://www.radionyt.com/artikel/default.asp?id=15966







[Den 15-4-2010




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -