Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Velkommen til debatten
Kom med dine kommentarer!

     

Forum:
Fra:
Dato: 28-10-2009 18:15
Emne: RE: Artikel: USA: CBS-FM er ikke til at stoppe

Lige nu spiller de Come together med Beatles og den er fra 1969.
Det er noget skamløst vrøvl iøvrigt, at påstå det ikke er oldies stationer uanset om de tager 50'erne eller 60'erne med.
Oldies kan sagtens være både fra 70'erne, 80'erne, 90'erne og endda starten af det her årtusinde.

[Den 28-10-2009 17:59 skrev Åge Halldorsson :
----------------------------------------
Det er i hvert fald ikke oldies stationer når de ikke har halvtredserne og tredserne med.
Og de VIL jo heller ikke kaldes oldies-stationer. Hvorfor så tvinge dem ?

Hilsen Åge




[Den 27-10-2009 21:00 skrev FM :
----------------------------------------
Har de droppet 70'er hitsene?

De spiller musik fra netop det årti mindst en time dagligt:

http://www.kearth101.com/The-70-s-at-7-with-Christina-Kelly/649968

Og her hele playlister, hvor det fremgår at de den seneste time har spillet The Doors (hvornår døde Jim M mon), Diana Ross etc.....

http://www.mykearth101.com/pages/604414.php

Se, det er hvad jeg kalder facts.

FM


[Den 27-10-2009 20:23 skrev Åge Halldorsson :
----------------------------------------
K.EARTH har valgt at droppe hitsene fra 50-erne, 60-erne og 70-erne. Det er ikke en beslutning jeg har taget. Den har de selv taget for få år siden. Den musik er fjernet, hvilket kan konstateres ved almindelig aflytning af stationen.
Musikken fra 1950-erne , 60-erne og 70-erne ligger nu på deres søsterstation, som har navnet K-EARTH Classic.
Musikken fra 1980-erne og 90-erne ligger nu på den ordinære K-EARTH.
Ved ikke hvorfor nogen vil benægte disse fakta, som stationen selv har besluttet ? ? ?
Angående WCBS var det altså en fordel, at man vidste noget om det man skriver om. måske via aflytning af amerikansk radio.
WCBS spiller nemlig heller ikke musik fra 1950-70. Grunden til dette er meget simpel:
WCBS er ikke en musikradio, men en ren tale-radio, også kaldet en news-radio.

Og til FM. Du har lige bekræftet hvad jeg skriver, så jeg ved ikke hvorfor du spørger hvor jeg har mine fakta fra. Du fortæller jo selv lige at K-EARTH spiller musik fra de sidste 4 årtier. Det udelukker jo automatisk musik fra 50-erne og 60-erne akkurat som jeg skriver.
Angående 70-erne er det muligt der er en smule, lige netop på den station.
Men for at være en oldies-station bliver den altså nødt til at spille oldies fra 50-erne og 60-erne. De stationer som ner IKKE gør det, benævner amerikanerne ikke længere en oldies-station, ,men en golden-hits-station.

Hilsen Åge




[Den 27-10-2009 17:46 skrev Allan Krautwald :
----------------------------------------
Som en gammel politiker sagde, "hvis det er fakta, benægter a fakta" :-)
Både WCBS og K-Earth spiller gammel musik fra såvel 50'erne, 60'erne, 70'erne og 80'erne.
Hvis det ikke er oldies, så ved jeg ikke hvad det er.

[Den 27-10-2009 16:32 skrev FM :
----------------------------------------
De hedder nu K-Earth og har hjemme i LA.

De har både en KE 2 og en KE HD, mens KE bare spiller sikre hits fra 4 årtier, også fra før 1980.

Ved ikke hvor du har dine facts fra, men de er lodret forkerte......

FM


[Den 22-10-2009 20:19 skrev Åge Halldorsson :
----------------------------------------
Der er IKKE tale om oldies-stationer
I artiklen tales der om oldies-stationer. Denne benævnelse er imidlertid ikke korrekt. Der er ikke tale om oldies-stationer, som der tales om i artiklen.
De VIL simpelthen ikke selv kaldes sådan, fordi de ikke vil forveksles med de stationer som selv benævner sig som oldies-stationer ved at bevare ordet oldies i deres logo.
Greatest hits ville ikke forveksles med dem og derfor fjernede de selv ordet oldies fra deres logo. De spiller heller ikke musik fra 1950, 1960 og 1970-erne - sådan groft set. De ER derfor ikke at betragte som oldies-stationer.
De stationer som stadig går under betegnelsen oldies-stationer er med i et kyst-til-kyst-netværk som går under navnet "True oldies channel" og DE spiller musik fra 1950, 1960 og 1970-erne og reklamener med at de ER oldies-stationer, ved at beholde ordet oldies på deres logo. Der er dog også en del stationer der benævner siog som oldies-stationer uden at de er med i dette netværk.
Her er lige et link til kyst-til-kyst-netværket "True Oldies Channel"
www.987woki.com/

K-erth i Chicago er heller ikke en oldies-station. Det er derimod K-erth Classic, som er deres guld-kanal program 2.
Den ordinære K-erth forlod for en del år siden oldies-benævnelsen og stoppede med at spille hits fra før 1980. Det overlod den til K-erth Classic. Her er et link til den
http://player.play.it/player/player.html?v=4.9.24b&id=3021&onestat=krthhd2

Hilsen Åge



Kommentar til artikel: http://www.radionyt.com/artikel/default.asp?id=16549
]
]
]
]
]
]




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -