Det Danske Radiobureau er allerede markedsførende
Torsdag 22. januar 2004
Af Stig Hartvig Nielsen

Det Danske Radiobureau (DDR), der blev etableret for mindre end en måned siden, har allerede opfyldt målsætningen om at blive Danmarks førende salgshus for national radioreklame, viser de netop offentliggjorte tal fra Gallup. Ifølge undersøgelsen har DDR en share på hele 45 pct. blandt de kommercielle stationer, hvilket DDR betegner som mere end overbevisende i forhold til de nærmeste konkurrenter SBS Radio's 25.4 pct. og Sky's 15.4 pct.

DDR understreger videre i en pressemeddelelse, at det samme mønster går igen i dækningen, hvor DDR topper med 1.447.130 ugentlige lyttere i forhold til SBS og Sky med henholdsvis 1.185.900 og 939.800.

DDR sikrer også annoncørerne den bedste lyttetid med 157 minutter pr. dag sammenlignet med SBS Radio's 123 minutter og Sky's 108 minutter.

Det er Talpa Radio Danmark, Det Berlingske Officin og Nordjyske Medier, der står bag DDR. Flg. radiokanaler er med i samarbejdet:
- Alle ANR stationer
- Holstebro Hit FM
- Holstebro Guld FM
- Nordvestjylland Guld
- Ringkøbing Guld FM
- Midtjylland Hit FM
- Midtjylland Guld FM
- Radio 3
- Radio ABC
- Radio Alfa
- Radio ABC-Solo FM
- Radio Skive
- Radio Horsens
- Skala FM
- Skala Gold
- Skala Pop FM
- Radio SLR
- Radio Sydhavsøerne
- Radio Viborg
- Viborg Guld FM
- Radio Victor
- Victor Plus
- Radio Holsted
- Radio 100FM