Sky køber al outdoor-reklame
Torsdag 30. oktober 2003
Af Stig Hartvig Nielsen

Når Sky Radio P5 lanceres den 15. november bliver det for et tocifret million-beløb, og barderdelen bliver betydelig mindre end hidtil. Fagbladet Markedsføring skriver i dag, at Sky har købt næsten alle billboards i Danmark samt Abribus og buslangsider i ugerne efter lanceringen. Dermed bliver der tale om en af de største medielanceringer nogensinde.

Oprindeligt var der afsat godt 30 mio. kr. til lanceringen, men direktør for Sky i Danmark, Kasper Krüger, siger til Markedsføring, at beløbet bliver endnu højere. Han vil dog ikke ud med - præcist hvor stort et beløb, der er tale om.

Udover outdoor delen vil Sky Radio P5 også blive markedsført gennem tv-reklamer og gennem print-media.

Sky bookede allerede umiddelbart efter auktionen i juni stort set al out-door reklame. Dermed er konkurrenten - Talpa Radio og deres Radio 100FM - henvist til plakatmafian, hvis man vil have synlighed i bybilledet.