|
DR mister mange lyttere i juni - stor fremgang for Sky Radio
Mandag 2. august 2004
Af Stig Hartvig Nielsen |
|
De senest måneder har DR vundet større og større lytterandele, men de nye Gallup tal for juni måned viser, at denne fremgang nu er brudt og DR må i juni måned notere et dramatisk fald i markedsandele. Fra et niveau på 66-67 pct i april-maj måneder, går DR tilbage til bare 60.9 pct. i juni måned, hvilket er "bundrekord" for DR. De kommercielle radioer går følgeligt markant frem - fra en share (markedsandel) på 30.2 til nu 34.2 pct. af al radiolytning i Danmark. Alle større kommercielle aktører går frem, men Sky Radio forstærker sin førerposition som Danmarks mest aflyttede kommercielle radiokanal ved at opnå en share på 7.2 pct - mod 6.2 pct. i maj.
Tilbagegangen for DR fordeler sig over tre kanaler: P1 mister fortsat terræn, P2 går lidt tilbage - og de regionale kanaler i P4 systemet går voldsomt tilbage: Fra en markedsandel på 41 pct. i maj måned til nu kun 35.1 pct.
Kun P3 holder skansen blandt DRs kanaler. Faktisk er der en fremgang fra 17.1 til 17.8 pct.
Her er en oversigt over share (andel af den samlede radiolytning) i juni 2004, og med maj, april 2004, marts 2004, februar 2004 , januar 2004, december 2003 samt tallene for 4. kvartal 2003 i parentes:
DR P1: 4.1 (4.7 - 5.7 - 4.9 - 5.1 - 5.9 - 4.3 - 5.6 %) DR P2: 2.5 (3.0 - 3.0 - 2.7 - 2.4 - 2.7 - 2.6 - 2.5 %) DR Klassisk: 0.8 (0.7 - 0.6 - 0.9 - 1.4 - 0.9 - 0.7 - 0.8 %) DR P3: 17.8 (17.1- 17.5 - 17.6 - 17.3 - 18.3 - 18.3 - 20.1 %) DR P4: 35.1 (41.0 - 38.6 - 37.6 - 39.4 - 39.5 - 40.0 - 40.4 %) DR Soft: 0.3 (0.3 %) DR Boogie: 0.2 (0.1 %) DR Rock: 0.1 (0.1 %) DR Ghetto: 0.0 (0.0 %) DR total: 60.9 (67.0 - 65.9 - 63.6 - 65.5 - 67.4 - 65.8 % - 69.5 %)
Kommercielle: 34.2 (30.2 - 31.4 - 32.9 - 31.3 - 29.8 - 30.9 - 27.3 %) Udenlandske stationer: 1.3 (1.5- 0.9 - 1.2 - 0.7 - 1.0 - 1.2 - 1.2 %) Uidentificierede stationer: 3.6 (1.5- 1.8 - 2.3 - 2.5 - 1.9 - 2.2 - 2.1 %)
SBS Radio: 7.8 (6.5 - 7.5 - 7.0 - 7.3 - 7.3 - 7.8 - 7.7 %) ANR total: 2.0 (1.5- 2.0 - 2.0 - 2.6 - 1.9 - 2.7 - 2.2 %) JydskeVestkystens radioer: 1.7 (1.2- 1.6 %)
De fem største kommercielle enkeltstationer i juni 2004: 1. Sky Radio (total): 7.2 (6.2 - 5.9 - 6.4 - 5.9 - 5.2 - 4.7 - 2.8 %) 2. Radio 100FM: 5.3 (4.6 - 4.0 - 5.6 - 4.1 - 4.1 - 2.9 %) 3. The Voice (total): 3.7 (3.2 - 3.8 - 4.0 - 3.5 - 3.3 - 3.8 - 3.3 %) 4. Radio 2 (total): 1.9 (1.7- 2.1 - 1.5 - 2.0 - 2.4 - 2.8 - 2.5 %) 5. Pop FM: 1.4 (0.8- 1.1 - 0.9 - 1.0 - 1.0 - 0.8 - 1.2 %)
|
|
Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version |
|
|
|