|
Fremgang i København for kommercielle
Torsdag 4. august 2005
Af Stig Hartvig Nielsen |
|
De fleste kommercielle radiostationer har fået en større markedsandel i HT området i 2. kvartal 2005. Radio 100FM går frem fra 13.5 til 14.5 pct., Sky Radio går frem fra 3.8 til 4.9 pct. og Radio 2 går frem fra 1.3 til 1.7 pct. Lidt tilbagegang er der dog for The Voice og NRJ. Samlet går de kommercielle stationer frem fra 27.4 til 29.1 pct. Men DR P4 bevarer og styrker sit solide tag om førstepladsen: Op fra 32.2 pct. i 1. kvartal til nu 35.4 pct. af al radiolytning i det storkøbenhavnske område.
Her er den samlede oversigt over shares (markedsandele af al radiolytning) i HT-området i 2. kvartal 2005 iflg. en særkørsel fra Gallup Radio Index for radionyt.com. Tallene i parentes er fra 1. kvartal 2005.
DR P4/Københavns Radio: 35.4 % (32.2 %) DR P3: 20.3 % (21.3 %) Radio 100FM: 14.5 % (13.5 %) DR P1: 6.1 % (7.8 %) Sky Radio: 4.9 % (3.8 %) The Voice: 4.6 % (4.8 %)
DR P2: 3.1 % (4.4 %) Radio 2: 1.7 % (1.3 %) NRJ: 1.4 % (1.7 %) DR Klassisk: 1.2 % (2.0 %) DR P4/Regionalen: 1.2 % (0.9 %) DR Soft: 0.8 % (0.4 %) Radio Køge: 0.5 % (0.5 %) Radio MEGA: 0.4 % (0.2 %) DR Boogie: 0.2 % (0.3 %) DR Rock: 0.1 % (0.2 %) MixFM: 0.1 % (0.2 %) DR Ghetto: 0.1 % (0.1 %)
DR total: 68.6 % (69.6 %) Kommercielle: 29.1 % (27.4 %)
Radio 100FM: 14.5 % (13.5 %) SBS Radio: 6.3 % (6.1 %) Sky Radio: 4.9 % (3.8 %) |
|
Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version |
|
|
|