Music Control går nu i gang med at lancere en airplay data service specielt rettet mod musik- og programfolk på radiostationerne. Systemet hedder mc-Radio.com, og der tilbydes en gratis prøveperiode på 14 dage.
Systemet giver mulighed for at se hvordan en sang den klarer sig og hvordan den er musikprogrammeret hos andre stationer. Systemet bygger på det nuværende Music Control, der moniterer udvalgte radiostationers udsendelser og lagrer det i databaser. Der er altså ikke tale om at mc-Radio.com bliver udarbejdet på baggrund af airplay charts, men altså på det der faktisk er sendt.
mc-Radio.com opdateres dagligt og kan sammenkøres med lyttertal fra Gallup så man kan se ’værdien’ af afspilningerne, oplyser Michael Heitmann fra Music Controls danske afdeling M&I Service til radionyt.com.
Systemet kan også vise, hvad der spilles ’netop nu’ på udvalgte stationer. Noget der har været brugt længe på amerikanske stationer på de markeder, hvor konkurrencen er hårdest. I USA, er det blandt brugt som et værktøj til at finde den næste sang så den ’zappende’ lytter måske havner på éns egen station.
Music Control opererer i 17 europaæsiske lande – samt lande i Sydamerika, og leverer data til 900 pladeselskaber.
Yderligere oplysninger fås på www.mc-radio.com eller ved kontakt til Michael Heitmann på tlf.: 45 76 39 05. |