Da Viasat søgte en leverandør af musik og oplæring af studieværter, til den nye sportskanal Viasat Sport 24, valgte de RadioNet som samarbejdspartner – og samarbejdet har siden også ført til, at RadioNet har udviklet og produceret stationens imaging- jinglepakke.
Viasat Sport 24, der gik i luften den 24. april, sender mere end 3.000 timers direkte sportsbegivenheder om året til Viasats Guld-abonnenter i Danmark, Norge og Sverige – herunder også begivenheder fra Viasats øvrige sportskanaler.
I praksis fungerer Viasat Sport 24 dog både som en tv- og radiostation. Udover en løbende rulletekst i bunden af skærmen, ledsages transmissionerne nemlig af musik, samt kommentarer og sportsnyheder fra stationens egne studieværter.
Radiochef i RadioNet Palle Bo siger, om det nye samarbejde: ”Kontakten til Viasat blev i sin tid formidlet af Avit, der står for udstyrssiden. For at kunne realisere det koncept man havde i tankerne, havde Viasat brug for en partner, der kunne levere musikformatet og samtidig lære Viasat Sport 24s studieværter op i Dalet. En opgave vi nok mente vi kunne løse”, lyder det fra Palle Bo, som fortsætter:
”Viasat har heldigvis været så tilfredse med RadioNets arbejde, at vi også fik opgaven med at udvikle og producere en komplet jingle- imagingpakke til Viasat Sport 24”.
En opgave vores radioreklamechef Túka Berg Lynge og imagingproducer Jan Holm netop har afsluttet og afleveret.
Radionet har lagt en demo af Viasat Sport 24's jinglepakke på nettet, der kan høres her: http://www.radionet.dk/mp3/viasat/viasat_showreel.mp3
|