Mediehuset Fynske Medier har sat gang i en fornyelse af Radio 3 og Radio S-FM. Radioerne skal have nyt liv og det indebærer bl.a. at radioerne skal være mere fynske.
"I andre områder af landet har lignende radioer et bedre tag i lytterne og dermed en højere omsætning, end vi har på Fyn. Der er ingen grund til, at vi ikke skulle kunne gøre det mindst lige så godt," siger chefredaktør Per Westergård til Fyens Stiftstidende.
Et af de første skridt er at ansætte 43-årige Kent Kordt Röder som ny chef. Han har en imponerende række af chefposter på succesrige danske lokalradioer bag sig og har senest omlagt Nordjyske Mediers radiostationer, skriver Fyens Stiftstidende videre.
"Jeg glæder mig til at mødes med de ansatte og finde ud af, hvad vi skal ændre," udtaler Kent Kordt, og lægger ikke skjul på, at han er ambitiøs på sine radioers vegne.
"Alle mine hidtidige arbejdspladser har i hvert fald haft succes," siger han til Fyens Stiftstidende.
En af de ting der allerede ligger fast er, at Radio 3 skal være mere fynsk, og skal sende flere lokale nyheder fra Fyn. Radioen skal dermed adskille sig mere fra konkurrenter som The Voice, NOVAfm, Radio 100, VLR og Skala FM, som avisen beskriver som københavnsk orienterede konkurrenter.
Mediehuset Fynske Medier udgiver dagbladene Fyens Stiftstidende og Fyns Amts Avis og tillige 13 ugeaviser og 10 vejvisere. Selskabet driver forskellige hjemmesider, og driver altså de to radiostationer: Radio 3 i Odense og Radio S-FM i Faaborg.
|