|
UK: Virgin Radio sætter gang i DAB-salg
Torsdag 11. december 2003
Af Karsten Jensen |
|
Virgin Radio spiller en stor rolle for, at der bliver solgt ekstra mange DAB-modtagere. I sidste måned kørtes en maraton promotion kampagne for DAB. Kampagnen kørte hver time døgnet rundt i fire uger. Kampagnen fik 30.000 lyttere til at deltage i konkurrencen, hvor Virgin Radio gav 600 DAB-modtagere ud. Kampagnen kaldes verden største DAB ’giveaway’.
Kampagnen faldt sammen med at Digital Radio Development Bureau søsatte en reklamekampagne på 260 kommercielle radiostationer. BBC kørte sideløbende deres helt egen kampagne.
Over hele Storbritannien melder forhandlere om en eksplosiv fremgang i salget af DAB-modtagerne.
Paul Jackson, programme director på Virgin Radio udtaler:
”Vi følte, at det var tid til at radiostationer for alvor skubbede produktet ud til lytterne i stedet for bare at sælge sine egne services. Dette var den største DAB-promovering nogen sinde og Virgin Radio er stolte over at have ført an... Responsen beviser at forbrugerne er desperate for at få deres hænder på et sæt og jeg håber at vi har hjulpet til at DAB radio bliver julegaven i 2003". |
|
Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version |
|
|
|