Norsk P4 lancerer nu fire forskellige musikbaserede internetradioer: P4 Norsk, P4 Hits, P4 Ballader og P4 Oldies – kun med musik, timenyheder og reklamer. I forvejen er P4s ordinære udsendelser Norges mest populære internetradio.
Samtidigt med DRs lancering af to nye internetkanaler, SKUM 2 og SKUM 3, der udelukkende består af non-stop musik – uden nyheder og reklamer – udvider Norges landsdækkende kommercielle radiokanal P4 med hele fire nye kanaler på nettet.
Den ene kanal hedder P4 Norsk og er et initiativ for at styrke norsk musik. Desuden lanceres P4 Hits, P4 Ballader og P4 Oldies. Fælles for de nye kanaler er, at de sender P4 nyhederne hver time og at de så ellers kun sender musik afbrudt af reklamer.
”Fra tidligere er P4s ordinære udsendelser Norges mest populære internetradio med 62.000 ugentlige brugere. Den nye satsning foretages for at sikre, at P4 fortsætter med at være helt i front indenfor internetdistribution”, siger informationsdirektør i P4, Ole Tom Nomeland i en pressemeddelelse.
Han fortæller videre, at man udnytter den allerede i forvejen eksisterende musikbase på P4, og at projektet er meget omkostningseffektivt. ”Markedet er fortsat beskedent, men hvis det fortsætter med at vokse, kan det blive aktuelt at sælge reklamer specielt til disse niche-kanaler”, siger han.
Samtidigt lanceres en ny version af ”P4 Desktop Radio”. Det er en internet-radioafspiller som gør brugen af disse applikationer væsentlig mere brugervenligt. Den nye afspiller lægges som en tynd ”linie” øverst eller nederst på skærmen og er altså ikke ”så meget i vejen”. |