DAB-radioen er blevet vel modtaget af danskerne i 2004. Faktisk har salget være bedre end ventet. En foreløbig optælling viser, at distributørerne samlet har skubbet 25.000 radioer ud til butikkerne.
”Det betyder, at vi tør hæve vores forventninger til salg og udbredelse af DAB i 2005. For at det sker, så fortsætter DR med markedsføringen af DAB med uformindsket styrke i 2005. Dvs. vi fortsætter på radio og tv med vores DAB-reklamer”, oplyser DRs Katja Marcuslund, som står i spidsen for markedsføringen af DAB.
Katja Marcuslund oplyser, at kanalen DR Plus erstattes af DR Kultur og at kanalen DR Junior, for de 6-15 årige, vil se dagens lys i 2005.
”Forbrugerprogrammet ’Konsum’, som kommer på DR1 om torsdagen kl. 20 vil her i det nye år anmelde DAB-radioer. De får en ekspert i studiet, journalist og anmelder fra Penge og Privat Økonomi, Søren Møller Jensen, i studiet, som vil anmelde 3 køkkenradioer, som vi vælger ud. Vi ved endnu ikke præcis hvilken udsendelse det bliver. Men det bliver enten d. 14, 21 eller 28/1”, oplyser hun endvidere.
P3 sætter fokus på DAB-radioen fra den 10-13 januar kl. 19-22 og fra den 17-20 januar kl. 19-22, hvor det kommer til at handle om digital radio på DAB og net. Ideen går ud på, at skabe en DJ aftenflade - som bindes sammen med info og gæster fra DAB/Net-radiokanalerne:
"P3 sætter i uge 2 og 3 fokus på den nye radiovirkelighed. Det handler om DAB og Netradio blandet op med masser af god musik - fra klokken 19-22 - mandag til torsdag på det gode gamle FM-bånd.. .. Værterne er Sara Pagh og Martin Ersted”, oplyser Katja Marcuslund.
|