Director Johan Boserup fra OMD giver i Markedsføring i dag topkarakter til Sky Radios nyhedsformidling, der iflg. Boserup på en måde har opgraderet radionyhe-derne. 'Romantica' er god kvalitet, men måske lige pænt nok. Musikken vurderer Boserup til gengæld som kedelig og uden kant. Generelt oser Sky Radio langt væk af at være meget velovervejet og professionelt, og Johan Boserup er ikke i tvivl om, at Sky nok skal blive et stort hit i den brede befolkning.
Mens alle medieforskere og de fleste politikere og andre eksperter er slående enige om, at Sky Radios nyhedsformidling skuffer fælt, så er director Johan Boserup fra mediebureauet OMD Danmark af en anden opfattelse. Han anmelder i dag Sky Radio i Markedsføring og skriver bl.a.: "Der er tale om nyheder af en kvalitet, der sagtens kan måle sig med kvaliteten af de nyheder vi kender fra DR. Især gav det mig en rigtig god kvalitetsfornemmelse første gang "Mr News" Steen Bostrup brød gennem æteren og læste 'Sky News'".
Programmet 'Romantica' passer godt til Sky Radio. Det er dog "lige pænt nok", mener Boserup, der konstaterer at Sky gør sig umage for ikke at genere nogen.
Og netop dét er et problem med musikken. Johan Boserup hæfter sig ved, at Sky bevidst fravælger musiknumre, der i callouts får for mange negative tilkendegivelser. Sky Radio vil simpelthen undgå at genere den enkelte lytter, og det betyder at musikken lyder lidt kedeligt - og er uden kant. |